Roger og Olina Startet 4.Juni.2014 Del på Facebook Startet 4.Juni.2014 Har hatt problemer med at ankertauet vikler seg inn i vinsjen når det er ca 5-6 meter igjen. Etter tips fra noen smarte hoder her, så prøver jeg å vaske det med tøymykner. PS! folkens. Dette kan ikke gjøres i vaskemaskinen hjemme. Her må en bruke industrimaskin! Slik ser det ut før vask... 50 meter blytau veier altså 18kg Klar for maskinen... Flere bilder kommer Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 4.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2014 Så er det i maskinen på ett spesial prg Ser jo nesten ut som nytt jo Vel, det var ikke det jeg var ute etter. Det jeg ønsket, var å få bort spenningen og stivheten i tauet. Slik at jeg nå forhåpentligvis slipper at det tuller seg fast i vinsjen når de siste meterne kommer opp. Det føles helt anderledes etter denne vasken. Mye mykere og føylig. Så blir spennende å prøve ut når jeg skal bruke det igjen... Nå må det få dryppet av seg litt. For har ikke Sentrifugert tauet. Det hadde ikke vært bra he he Sitér dette innlegget Link to post
knut1955 Svart 4.Juni.2014 Del på Facebook Svart 4.Juni.2014 - og på vei til båten henger du det ned fra Varoddbroen så får du ut all tvinning også :-) Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 4.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2014 Ja, kanskje jeg skulle gjøre det he he Ellers så kan jeg ta den ut i byfjorden og la den henge å dingle litt der... Sitér dette innlegget Link to post
landkrabbe_ Svart 12.April.2020 Del på Facebook Svart 12.April.2020 @Roger og Olina Hva ble resultatet? Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 12.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2020 landkrabbe_ skrev for 4 timer siden: @Roger og Olina Hva ble resultatet? Veldig bra og gjør dette ca 1 gang i året, da uten mykner Sitér dette innlegget Link to post
landkrabbe_ Svart 12.April.2020 Del på Facebook Svart 12.April.2020 Takk ?? @Roger og Olina Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.