emihol Startet 4.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 4.Juni.2014 Hei. Roret på båten min er i tre, men har blitt plastet i senere år, men ikke vært tett, så plast har løsnet og roret råtnet sundt. Dette er på en plastbåt. Hva skal jeg bruke til å lage nytt ror? Alu, stål, tre? Takker for hjelp :) Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 4.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2014 Hadde laget i plast/divinicell slik at det passer rett inn i festene der det gamle stod. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 4.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2014 Jeg kjøpte nytt ror i plast hos Bosvik ved Risør, De laget på mål. Sitér dette innlegget Link to post
emihol Svart 4.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2014 Tenkte å lage selv. Har tilgang på cnc, og støyping er heller ikke noe problem Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Hei ! Jeg skal lage et ror ganske snart og da var planen å bruke divinysell av en hard kvalitet som jeg høvler i rette fasongen. Jeg skal lage et ror som er 130cm høyt og 70cm langt. Det skal ha en bredde fremme på 7 cm og bli trappet ned til 2 cm bak. Det skal støpes ca 3,6 kg glassfiber pr.kv.meter. = 3lag 600gr.csm+3lag 600gr./090 biaksial vevet glassfiber. Roret skal monteres på en båt på ca 20tonn. Håper du kan bruke samme oppskrift! Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.