quantumduck Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Ser man mye på youtube kan regningen bli enorm; jeg fikk selv en regning på femten laken fordi jeg hadde misforstått abonnementsbetingelsene og hadde switchet trådløstruteren hjemme over på GSM da ADSL-linja var nede. Det er jo totalt horribelt og neppe lovlig i dag? Ihvertfall seriøse selskaper har et beløpstak for trafikk, og så struper de båndbredden når det taket er nådd. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Det er jo totalt horribelt og neppe lovlig i dag? Ihvertfall seriøse selskaper har et beløpstak for trafikk, og så struper de båndbredden når det taket er nådd. Jeg hadde stått på mitt og protestert heftig dersom jeg hadde vært en vanlig forbruker, for dette er imo helt uakseptabelt, og som privatperson har man ganske gode forbrukerrettigheter - men regningen går via jobben, så da har man ikke like store rettigheter. Jeg kjenner ikke til utfallet av saken - men jeg har i allefall ikke fått noe regresskrav eller trekk i lønn fra arbeidsgiver. I det siste har det begynt å dumpe inn SMS'er når jeg har nærmet meg taket for det som er forhåndsbetalt. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Medusa Svart 11.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2014 Hvordan er det med mottaksegenskapene til mobilt bredbånd kontra å benytte mobiltelefon som modem...er det noen forskjell her? Et argument for å benytte mobilt bredbånd er at på mange av disse har man mulighet for å benytte ekstern antenne, mens de færreste mobiltelefoner har denne muligheten...eller? Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 11.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2014 tja... om du ikke vil bruke telefonen så kan du jo skaffe et rent datakort tilhørende abb. du har fra før.Putt dette kortet inn i en 4g/3g router fra clas eller liknende som du kan fastmontere i båten. Selv har jeg tre sim til mitt abbonement. Vanlig, tvilling og data Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 12.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2014 Jeg har Netcom 4G 20GB til 299.- som jeg har sagt opp og abbonementet går ut 5 juli, tror kanskje ikke det finnes såpass mye datamengde for de kronene lenger men jeg trenger det ikke da jeg er på tur til å montere islandtimepc.com i denne båten. da kjører jeg somregel gratis de fleste plasser og resten dekkes av mobilen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.