Moyja Startet 4.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 4.Juni.2014 Som emnetittel sier trenger jeg hjelp fra noen som har eller har kjenskap til ankervinch fra svenske Ankarelift, Bengt Axhede AB Jeg har prøvd og ringe til Båtsystem i vårt naboland men de vil ikke hjelpe med noe info. Den aktuelle winchen er montert i en Draco 23sc fra 1987, jeg tror den har vært der fra båten var ny. Jeg trenger oversikt over de elektriske koblingene evt kopi av instalasjons manualen Jeg har bla en løs ledning som kommer fra stopp sensoren, er ikke sikker på om motorkoblingene er rett heller. Denne ankervinchen må det være tusenvis som har i sine båter så noen nå da ha noe. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 4.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2014 Nå har jeg funnet type platen som sier at det er en FM50 muligens fra 03-93 Noen som kan hjelpe ??? Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 5.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Ingen ??? Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Mener du Anchorlift? Jeg hadde det på forrige båten. Kan ikke huske det var stoppsensor på den. www.anchorlift.com Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 (redigert) Jeg ble litt nyskjerrig så jeg googlet litt: - Anchorlift og Ankarlift er to forskjellige. - Det finnes manual på nettet men den er vel for en nyere vinsj? www.batsystem.se (Ankarspel -> Ankarlift -> Ankarlift manual) Gerhard Redigert 5.Juni.2014 av Gerhard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 5.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Ja det stemmer at dette er to ulike ankervinsjer. Jeg har kontaktet båtsystem i SE men de var ikke noe hjelpsom. Det var bare tvert "Nei". så derfra kommer jeg ikke og kjøpe noe produkt. Jeg har også skrevet en mail direkte til Bengt Axhede men han har ikke svart. Den manualen som ligger på nett er for siste model av Ankarelift. Styringen er ikke lik. . Noen som har en eldre model og kan hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 6.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2014 ? ingen fler ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.