groolaav Startet 4.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 4.Juni.2014 noen som vet om billige gjestehavner i nærheten av københavn? helst så billig som mulig, gjerne med dusj og toalett, strøm ikke nødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Downwind Svart 4.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2014 Wilders Marina i Christianhavns Kanal kostet kr 200 pr. Døgn fjor, inklusive strøm/vann og toalettanlegg. Dusjpolett kostet kr. 10 . Superbruksen og div hyggelige kafeer i umiddelbar nærhet, 15 min å gå til Rådhusplassen. Plass bør bestilles pr. Telefon på forhånd. Bedre og billigere får du det ikke i København. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 4.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2014 Det var billigere å ligge i nyhavn i fjor da vi sjekket, men der er det betydelig mere bråk. Med den nye gangbroen, er det kun noen få minutter fra Christianshavn kanal til nyhavn Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 (redigert) Moss?. Er du medlem i Moss Motorbåtforening eller Moss Seilforening kan du ligge i havner fra kr. 0 til kr.30 i mange havner i København og 200 andre havner. Du må bare kjøpe et klistremerke til ca .kr 100 http://www.frihavne.com/ 701 Hvidovre Sejlklub Suset 55° 37,6’ N 12° 30,2’ E 702 Københavns Motorbådsklub 55° 41,5’ N 12° 38,1’ E 703 Sejlklubben Lynetten 55° 41,5’ N 12° 38,1’ E 704 Brøndby Strands Sejlklub 55° 36,5’ N 12° 26,5’ E 705 Bådelauget Søhesten - Havnelavet Sundkrogen 55° 42,5’ N 12° 36,8’ E 707 Vallensbæk Havn 55° 36,6’ N 12° 24,1’ E 708 Svanemøllehavnen 55° 43,0’ N 12° 35,4’ E 710 Kvindelig Sejlklub - Havnelavet Sundkrogen55° 42,5’ N 12° 36,8’ E 712 Hvidovre Jagt- og M.B. afdeling 55° 37,6’ N 12° 30,2’ E 713 Fisketorvets Motorbådsklub 714 Sundby Sejlforening 55° 39,9’ N 12° 38,1’ E 715 Hundige Havn 55° 35,4’ N 12° 21,5’ E 716 S/I Ishøj Havn 55° 36,3’ N 12° 24,4’ E 717 Kastrup Broforening I/S 55° 38,4’ N 12° 39,4’ E 718 Hvidovre Bådelaug 55° 38,4’ N 12° 33,0’ E 720 Hundige Havn Hejren 55° 35,4’ N 12° 21,5’ E 721 Christianshavns Bådelaug 55° 41,3’ N 12° 36,1’ E 722 Mosede Fiskerihavn 55° 34,0’ N 12° 17,2’ E 724 København og Omegns Fiskeriforening 725 Kasernens Bådelaug, Christianshavn Redigert 5.Juni.2014 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Gunga Din Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Moss?. Er du medlem i Moss Motorbåtforening eller Moss Seilforening kan du ligge i havner fra kr. 0 til kr.30 i mange havner i København og 200 andre havner. Du må bare kjøpe et klistremerke til ca .kr 100 http://www.frihavne.com/ Anbefaller Christianshavn, samme havn som Wilders Marina der ligger jeg gratis da jeg er i Køben...... er med i FH Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
ebonita Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 (redigert) Ref Tom Rör Någon bro har inte kommit på plats till denna säsongen. Brokonsortiet gick i konkurs och nu krigas det vidare om broarnas vara eller icke vara. Redigert 5.Juni.2014 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Går det an å ligge i små-kanalene bak Operaen? Båten går jo ofte over sundet der. Sist jeg var der (ikke med båt) var det mange ledige plasser, og en del av dem kommer man til uten å gå under broene. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Jeg mener ikke man kan ligge i de små kanaler på Holmen bag operaen. Ikke stabilt, i hvert fald. Som ebonita skriver, så er broerne ikke færdige og bliver det ikke i denne sæson. Hvor langt væk er godt nok? Et alternativ er Svanemøllen havn, der er en stor marina 5-6 km fra centrum. Godt nok til bare at overnatte. Eller Tuborg havn lidt længere væk. Men ellers er jeg enig: Trangraven/Wilders Plads er et suverænt sted. Det kommer an på dit behov: hvor længe skal du være der? Skal du ind til centrum ofte? Skal havnen være hyggelig eller bare billig? Skriv lidt mere om det, så kan jeg bedre rådgive. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Ref Tom Rör Någon bro har inte kommit på plats till denna säsongen. Brokonsortiet gick i konkurs och nu krigas det vidare om broarnas vara eller icke vara. Det var dumt. De var så godt i gang ifjor, så jeg antok at de hadde klart å bli ferdige til denne sesongen, men når de er konkurs, så stopper det jo selvsagt Sitér dette innlegget Link to post
groolaav Svart 5.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Er ikke medlem der nei, men det skal sjekkes ut roger. MajorAndy; tenkte å være så lenge pengene strekker til, så vertfall ett par uker. kan godt være noen km utenfor sentrum, å trenger ikke være så fryktelig fint der. er bare en plass å legge meg til jeg trenger for dagene blir tilbrunget i sentrum, åsså greit med en stille og rolig plass å trekke seg tilbake å sove. :) Sitér dette innlegget Link to post
groolaav Svart 5.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 angående dette med frihavner, det er da sånn at jeg må ha båtplass i en av de havnene eller er det bare det klistremerket? jeg bor i moss, men båten står i tønsberg så da blir vel frihavn muligheten værre eller? Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 1874 Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Jeg vil anbefale å gå inn på http://www.sejlnet.dk/, der finner du alle opplysninger vedrørende danske gjestehavner. Vil anbefale Dragør på Amagers østkyst, meget malerisk og koselig småby, og med gode bussforbindelser til København. For båter under 8 meter, ligger prisene på mellom 100-150 kr, og du får rabatt ved flere døgn, dette er omlag halve prisen av de norske og svenske gjestehavnene jeg har vært i. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 angående dette med frihavner, det er da sånn at jeg må ha båtplass i en av de havnene eller er det bare det klistremerket? jeg bor i moss, men båten står i tønsberg så da blir vel frihavn muligheten værre eller? Da må du få havna der ut har båten til å melde inn havna i FH ordningen , det er kommet til flere Norske havner i år. Og flere kommer så det ikke bare i utlandet en ligger " gratis". Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
ebonita Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 (redigert) Det var dumt. De var så godt i gang ifjor, så jeg antok at de hadde klart å bli ferdige til denne sesongen, men når de er konkurs, så stopper det jo selvsagt Mja, för oss som uppskattar tillgängligheten båtvägen till den unika miljön i Christianshavns kanal så är nog broarna ingenting som står på önskelistan... Visserligen så skall ju broarna vara öppningsbara, men det kan ju lätt bli anledningar att minska den möjligheten. Sedan har det enligt lokala källor inte planerats väntbryggor vid klaffbroarna och då blir ju eventuell hold där (kanske upp till en timme?) rätt besvärlig. Plus att man kanske kan förutse visst kaos när ett antal båtar sedan plötsligt skall släppas in på fredagskvällen och söka kajplats i den smala kanalen tillsammans med de ganska frekventa rundtursbåtarna... Till detta kommer risken att kanalmiljön 'avlövas' genom att det blir mindre attraktivt för lokala aktiva båtägare - dvs som använder sin båt - att ha kajplats i kanalen. :nonod: Redigert 5.Juni.2014 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 ja det blir en 'happening' men brobygget som stoppet opp ligger ikke ivegen, man går ju in babord straks innen brobygget skal det bygges fler broer lenger ut ? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
ebonita Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 (redigert) Ref Gunga Din: Mja, tyvärr planeras det bli en 2,3 meter hög bro över Trangraven. Trangraven är kanalen som går in mitt emot Nyhavn. http://www.kk.dk/da/om-kommunen/indsatsomraader-og-politikker/byplanlaegning-og-anlaeg/anlaegsprojekter/broer/inderhavnsbroen Som det framgår i länken så räknar man med att ett hundratal båtar per dygn kommer att påkalla broöppning. Redigert 5.Juni.2014 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 okido ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Tom Rør Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Da ser jeg ulempen med broene,så da ble jeg herved bromotstander :-) Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Välkommen i gänget, Tom! :nonod: Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 15.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2015 Kom inn til Køben sen kveld. La til ved Amaliehaven. Ingen fasciliteter, ingen strøm, oppslag om at havneavgiften skal betales ved nyhavnsbroen. Etter en lang spasertur finner jeg ut at havneavgifta for 44 fot er på 1300 DKK for en natt! :-( :-( :-( Jeg hadde forventet ta det skulle være dyrt, men dette er veldig i overkant ... Vi skulle blitt over natta på Flakfortet, men fruen insisterte på at vi skulle inn til København i kveld for å "spare tid". Nå blir det vel noen timers søvn, og så avgårde for å se om vi kan finne noe billigere tilbud et annet sted. Tips? (nei, vi er ikke med i frihavnsordningen). Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
BMF Svart 15.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2015 @tobixen - S/K Lynetten 150kr - godt med grønne pladser anbefaler bro 8. Havnebus 2 x timen fra Refshaleøen. Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
MajorAndy Svart 15.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2015 Kalkbrænderihavnen. Anbefalet af Rogerjo og Ebonita. Og mig. Eller Svanemøllen. Bus eller S-tog til centrum på 15 min. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 15.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2015 (redigert) 705 Sejlklubben København Havnelavet Sundkrogen kr.150 12 m Buss 27 og bytte til 26 ved Østreport så er en på Kongens Nytorg på 15 min. Etter det jeg har sett er alle havnene rimelige i Frihavne. Så bruk kartet som havnegauid. https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zwP7X4f5GCEA.k4KETjKgJ1ak&msa=0&ie=UTF8&t=m&ll=56.680374%2C10.92041&spn=7.853366%2C14.282227&z=6&source=embedtarget%3D_blank http://www.frihavne.com/?page_id=152 Redigert 15.Juli.2015 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
tobixen Svart 15.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2015 Margretheholm havn - 150 kroner pr døgn uansett båtstørrelse, muligens rabatter dersom man blir i over en uke. Kjøpte også et havnekort, NOK 50 i "depositum" (får vi det tilbake på noe vis montro?) og NOK 20 i påfylt verdi, uten at vi egentlig vet om vi trenger dette. Vi fant longsideplass på utsiden, liker ikke å rote rundt i fremmede havnebasseng uten å vite om det er ledige plasser av riktig størrelse. Ingen strøm her på utsiden, og noe potensiell ulempe med bråk/støv/vann ifbm arbeid på båter her. Havna virker veldreven, betalte på automat, men det var også betjent havnekontor. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
tobixen Svart 15.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2015 (redigert) @tobixen - S/K Lynetten 150kr - godt med grønne pladser anbefaler bro 8. Havnebus 2 x timen fra Refshaleøen. Aka Margretheholm havn. Det ble fasiten for oss her og nå. Vi ble vekt av havnebetjent kl 07:30, men han gav oss to timers frist på å betale havneavgift, så vi snek oss unna der. Rakk å sjekke BP rett før det kom nye postinger i tråden her, så postingene over kom dessverre inn bittelitt for sent. Vi baserte oss på sejlnet.dk (hvor det står kr 135, fjorårets priser?). Det er jo litt forskjell på NOK 1300 og NOK 210 (som ble total betaling på automaten for havneavgift og tilgangskort) :-) Vi baserer oss på sykkel for transport til/fra/i Køben :-) Søndre Frihavn Lystbådehavn ble også vurdert, men det virket for komplisert med masse spesialregler for lystseilas i ytre havn. Ganske ille å komme til Køben - natterstid i mørket, satte først kursen for ytre havn, men plutselig dukket det opp et "forbudt med lystseilas" på kartplotteren da jeg zoomet inn (frustrerende kartplotter, hvor man må zoome inn for å se slike ting - farvann som ser navigerbart ut viser seg også ofte å være for grunt dersom man zoomer inn. frustrerende at Danmark plutselig har falt ut fra sjøkartene på gule sider også). Masse gule spesialbøyer, ikke helt trivielt å skjønne hvordan man skal forholde seg til dem. Også militært område som er avsperret. Redigert 15.Juli.2015 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.