biozide Startet 4.Juni.2014 Del på Facebook Startet 4.Juni.2014 Hei, Byttet gir i dag, samme type (ZF25M) som jeg hadde, men med en annen utveksling. Alt var på stell med oppretting og montering ++. Bakket ut og la inn fremdriften, så kom det en voldsom vibrasjon og raklelyd fra motor/gir. Giret blir brukt i "B" ratio, fremover er bakover. Dette skal være helt ok på disse kassene, da de er utstyrt med vannkjøling. Ga 6000,- fra Tyskland...kjøpt via ebay/paypal. Det forrige giret fungerte perfekt, også i "B" ratio. Noen som vet hva dette kan være? Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 4.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2014 Samme gir som Hurth HBW 250 Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 5.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 Koblet fra akslingen og satt det i gir, helt lydløst. Virker som det kun er belastningen en vei som gir utslag. Som sagt bruker jeg "revers" for fremdrift, som dette skal tåle. Er det flere drev/tannhjul og mer belastning ved å bruke revers som fremdrift? Dette giret øker også tomgangsfarten på akslingen med omtrent 100 rpm, men det gjør det jo uansett om bakker eller kjører fremover, bakover er det lydløst og fint. Tenker også at demperplaten kan være problemet, men da skulle vel raklingen vært der hele tiden (fremover/bakover)? Sitér dette innlegget Link to post
krone Svart 5.Juni.2014 Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 Er ikke sikker på at disse girene er beregnet for kjøring forover med spaken i "revers". Ofte forskjellig utveksling forover og bakover. Det kan også være forskjell på hvordan de forskjellige tannhjul er forankret i kassa. Ville her tatt kontakt med KGK som er norsk importør. Kan det være at dette "nye" giret ditt er solgt nettopp fordi det rakler? Har du noen retrettmulighet siden du benytter Paypal? Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 5.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2014 Min uvitenhet om gir har gjort at jeg har blåst opp dette som et problem med giret. Heldigvis var det demperplaten som var roten til alt vondt. Fikk opp turtallet og da forsvant alle vibrasjoner og ralling. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 15.Juni.2015 Del på Facebook Svart 15.Juni.2015 Det samme er det på min kasse. Når jeg setter den i revers så bråker/skraper det fælt. Men når jeg gir mer gass så gir det seg. Normalt? Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 16.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2015 (redigert) Kan være demperplaten som er slitt, jeg har bytta til en med gummivulker istedet for fjærer---spent på resultatet. Ellers, hatt noen turer? Min skal på vannet neste uke, heldigvis ikke gått glipp av noe sommervær;) Redigert 16.Juni.2015 av biozide (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 16.Juni.2015 Del på Facebook Svart 16.Juni.2015 se der ja. Er egentlig ikke så bekymret etter at jeg har googlet litt.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.