Jump to content

Skiftet impeller, får ikke påhengsen til å virke etterpå

turbotassen

Recommended Posts

Hei,

Demonterte en tohatsu 1995 mod 4hk for å skifte impeller. Noe som jeg aldri har gjort før.

Så skulle jeg montere alt tilbake igjen men får ikke motoren til å skifte mellom Reverse, Fri og Forward uansett hvordan jeg kobler sammen

de 2 stagene.

Noen som har bra Peiling på Tohatsu eller noe brukermanual om hvordan koble sammen dette ?

bilde

Giret fungerer slik at dette dras opp og ned når du girer,normalt er revers helt ned.

Det greieste for deg vil nok være å ta av huset igjen og dytte staget i fri posisjon eller revers,og gjøre det samme på hendelen på motor. Så setter du det sammen igjen og strammer til skruen på koblingen i stammen.

Da skal det virke ;)

har hørt et kjerringråd vedr sein eller manglende kontroll stråle ved kjøring av påhengs på land

med hageslangen og øreklokker:

1- bruk masse sølvtape for å sikre at alt vannet går inn i motoren og ikke fiser ut på sidene av øreklokka

2 - bruk f.eks o,80 - 1,0 fiske sene for å stake opp røret for kontroll strålen.

opplevde selv begge deler i år ved skifte av impeller, men med båten på sjøen var alt OK.

Det beste er å kjøre motoren i en stamp,da ser du at motoren greier selv å pumpe vannet opp.

Viktig og ha vann et godt stykke opp på stammen,ikke bare rett over propellen.

Kan tenke meg at du har bommet på kjølerøret som en over her skriver,eller at impellerhuset ikke er helt tett.

Sitter også en gummiflens på toppen av huset for å tette mot kjølerøret,denne er også viktig.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...