Torsen67 Startet 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 5.Juni.2014 Jeg liker begge disse båtene. Når det gjelder innvendig plass så er ikke dette så nøye. Jeg er mer opptatt av uteplassen og skrog. For og i mot? Hva sier menigheten? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Joda 24, Hanto 24, Marex 24 og Nidelv 24, blir vel egentlig 4 sider av samme sak. Veldig små forskjeller på gange i sjøen. Jeg ville latt maskineriet bestemme valget her. Hantoen har vel kun benk bakerst ? Ville nok heller valgt en av de andre.. smaken er som baken Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 5.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Skal sant sies så syns jeg Nidelv 24 ser skikkelig kjedelig ut. Båten har liksom ingen linjer. Heller designmessig litt mot en Anders-dupp? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 9.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Er mye forskjellige motorer i disse. Er det noen motorer som er greit å styre unna? Kjedelig å måtte vente i flere uker på evt. deler. Sitér dette innlegget Link to post
larsern87 Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Skal du ha snekke med mye uteplass, er vel Sollux 24 uten ac den største av dem. Den går også fort i forhold til motor. Har ingen erfaring med di nevnte båtene, med unntak av Hantoen, som har et tregere skrog. Har en tendens til å grave seg ned bak. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 9.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Sollux uten ac hadde vært fin. Men skjelden å oppdrive? Nå har jeg også satt ett tak på 50K i pris. Blir nok ikke så lett å få tak i noe så lenge sola steiker. Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Her har du en! http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=48225556&searchclickthrough=true Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Hei,jeg ville gått for Jodaen.Fine båter med god plass og godt skrog.Enig med att Nidelven er kjedelig og stump i bauen,den stanger lett i litt motsjø.Jodaen skjærer lettere gjennom sjøen. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Torsen67 Svart 9.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Biozide: har tittet på den. Vet bare ikke om jeg har lyst til å kjøre den hjem langs kysten helt ifra Tvedestrand. Hvordan er denne motoren forresten? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 9.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Slafsesvarten: kjørte en Nidelv 24 Oslo-Kragerø og retur for 20 år siden. Marsjfart var 5-6 knop. Ble skikkelig lei av stampinga. Skal sies at været ikke var bra de 10 dagene. Men savnet skikkelig et skrog som kuttet bølgene noe mer. Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 10.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2014 Sole 36 er vel en Mitsubishi, skal ikke påta meg noe som helst av erfaringer med denne motoren. Eneste jeg vet er at Mitsubishi-motorene "går" for å være solide industrimotorer i trucker/generatorer. Hør med http://www.bolgamaritime.no/sole-marine-dieselmotor :-) Brukes også i Vetus... Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 10.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2014 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=43179292&folderId=394018 denne lå ute lenge høsten 2013...mulig han har den ennå;-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.