Jump to content

Sikringer som ryker på EDC system Volvo


gsg

Recommended Posts

Jeg har et problem jeg antar at noen kan svare på. jeg innstalerte to stk. nye Kad 44 i min Fjord 390 1995 mod i 2003 som erstatning for to stk. Kad 42.

Problemet er at når jeg stopper babord motor så går sikringen på EDC en styrbord motor, dersom jeg stopper i motsatt rekkefølge går ikke sikringen på babord motor. Motorene koblet slik at babord motor er koblet til et start batteri og den ligger med føleledning mot startbatteriet når den starter slår den inn et rele slik at den begynner å lade forbrukspakken i tillegg. Styrbord motor er koblet til forbrukspakken slik at denn startes på disse og har føleledning mot disse, det vil si at når begge motorene går lader de paralelt.

Motorene er koblet sammen over et EDS panel, dett virker slik at motorene går synkronisert når spakene står i omtrent samme posisjon. det er babord motor som er "Master" og styrbord motor er "Slave".

Har noen koblingskjema som viser hvordan to motorer med EDC styring bør kobles i forhold til batteripakke?

Link to post
Share on other sites

Når sikringer ryker, er det fordi noe er galt. Ikke tull med dette selv. Presnter problemet for din leverandør. Og hvis det er fabrikasjons- eller installasjonsfeil, så er det ikke ditt problem. Men det blir det garantert dersom du fikler med dette selv.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...