magnuje Startet 6.Juni.2014 Del på Facebook Startet 6.Juni.2014 Tilbakeslagsventilen til min Quick varmtvannsbreder (se bilde) lekker som en sil når motoren går. Må jeg bruke tilbakeslagsventil av Quick merke eller finnes det andre som fører disse? Eventelt er det noe jeg kan gjøre med den jeg har for å bedre situasjonene? Prøvde å skru på den tappen, men den går bare evig rundt uten å strammes. Jeg fant en ventil som lignet på Quick sin USA store (http://www.quickusastore.com/water-heater-pressure-valves.html), men de skulle ha 70 USD i frakt til Norge, i tillegg til prisen for ventilen.... Takk for all hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 6.Juni.2014 Del på Facebook Svart 6.Juni.2014 Tilbakeslagsventil på bildet? Ser mer ut som overtrykk/sikkerhetsvenytilen som normalt slipper litt ved motorvarme. Trenger du en tibakeslagsventil får du det hos enhver rørlegger....eller kjøper noe billig dritt på ebay fra Kina. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 6.Juni.2014 Del på Facebook Svart 6.Juni.2014 Denne Tilbakeslagsventilen/Sikkerhetsventil kjøper du hos Biltema for kr.80.- http://www.biltema.no/no/Bygg/VVS/Varmtvannsberedere/Sikkerhetsventil-876312/ Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
magnuje Svart 6.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2014 Den ventilen på biltema utløses ved 7.5 bar mens den fra quick utløses ved 6 bar. Vil dette være ok eller kan tanken gå i luften? Sitér dette innlegget Link to post
magnuje Svart 6.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2014 Er så klart sikkerhetsventil jeg mener her. Noen som vet om 1.5 bar forskjell på når biltema vs nåværende ventil åpner seg (7.5 bat vs 6 bar) utgjør en sikkerhets Sitér dette innlegget Link to post
magnuje Svart 6.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2014 ..risiko Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 6.Juni.2014 Del på Facebook Svart 6.Juni.2014 (redigert) Jeg tror risiko er meget liten. Men jeg har kastet et par hundre av disse ventilene til bloksberg til fordel for isotemp sin Redigert 6.Juni.2014 av taunus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
magnuje Svart 6.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2014 Takk for all hjelp :) har rigget til en midlertidig løsning med slange ned i en flaske som foreslått her på forumet så bytter jeg ventil så snart jeg har mulighet. Kjøpte den ventilen fra biltema i dag, men den taunus foreslår ser jo også bra ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.