Olepo Startet 6.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2014 Hei! Er det noen som har tips/erfaringer med et effektivt vaske/rensemiddel til båtputer og innredning i hvit skai? Putene i "nybåten" er dessverre noe misfarget og flekkete, og jeg vil gjerne gjøre de så hvite som mulig igjen. Har foreløpig prøvd bare med litt godt grønnsåpevann og børste/klut, men dette ga ikke akkurat ønsket resultat . Jeg ser i en gammel tråd her at Meguiars Vinyl & Rubber Cleaner anbefales, noen som har erfaring med dette? Rødsprit + stålull skal visstnok også være effektivt, men høres kanskje litt voldsomt ut...? Hva med Hugo`s rensekrem?? Tips og erfaringer mottas med stor takk, kanskje jeg får fremskaffet nødvendige remedier i morgen slik at den interessante jobben kan påbegynnes ... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2014 Rødsprit + stålull skal visstnok også være effektivt Da har du sikkert lest mine tidligere svar på dette. Så pass tåler putene uten problemer, og jeg garanterer et perfekt resultat. Etter rensingen, skader det ikke med en behandling med feks. Autoglym sin Vinylforbedrer. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
glalaks Svart 6.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2014 Babywipes er fin til litt lett vask for å holde de vedlike. Utrolig hva de fjerner.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Hakkannen Svart 6.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2014 Wurth har en spray som legger seg som et tynt lag med skum og trekker ut skiten fra skai og lignende overflater. Brukte den med hell på mine puter. Spray på, la virke noen minutter og tørk av. Genialt enkelt og impregnerer i tillegg skaien så ny skitt ikke setter seg så raskt på nytt. Husker selvfølgelig ikke hva sprayboksen heter mer her og nå, men skal se etter når jeg kommer i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.