SolluxAC24 Startet 7.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 7.Juni.2014 Hei hei. Jeg er ny her på forumet og er ny på båtfronten også. Jeg har kjøpt meg en Sollux 24AC fra 1982. Nå har det seg slik at Dieselmåleren min viser full tank hele tiden, slik at jeg ikke vet hvor mye som er på tanken. Litt redd for å plutselig ikke ha mer drivstoff midt utpå havet ;) Men når jeg stenger motor og strøm så går pekeren ned på tom tank og spretter opp igjen når jeg starter denne igjen. Noen som kan hjelpe meg litt? Sitér dette innlegget Link to post
førstebåteier Svart 7.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2014 sjekk ledninger for Evt brekasjer, ( jordingsfeil). Bå er det jo en rimelig stor tank med et veldig moderat forbruk på disse båtene så du kan kjøre lenge før det bli noe problem. Kan også være tankmåleren som sitter fast i topp posisjon, men da må du inn i tanken for sjekk. Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 8.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 (redigert) Fikk samme problemet for en uke siden! Virket normalt, hadde 1/4 tank. Fylte heelt fullt. Nå viser den som for Solluxen, men tanken er nå bare halvfull. Skal ut i dag, satser på litt bølger så jeg evt får ristet ned flottøren om dette er feilen. En del å skru for å komme til tanken.. Redigert 8.Juni.2014 av jsw (see edit history) Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
biozide Svart 8.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 Skru av midtre dørkplate eller kikk ned i dørkluka der du smører pakkboksen. På min sollux ser jeg rett på inn på baksiden av tanken, der kan du ihvertfall sjekke nivået. Kanskje greit å nevne at jeg har plasttank...verre med rustfri ;) Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Kjiipt. Var ute i bølger i dag -dunket skikkelig! Men måleren rikket seg ikke Da blir det å lete. Noen gode forslag der ute? Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.