førstebåteier Startet 7.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 7.Juni.2014 Har ett kjempeproblem har en 60hk Johnson 2 syl to takt. har komp på begge syl, gnist på plugger, nytt bensinfilter osv. når jeg prøver å starte så er det null tenning alt bare sviver rundt men null tenning. hjelper ikke med start gass heller. virker som at ikke dødmannsknappen er koblet inn. Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg Evt kan koble denne ut i motoren? Evt andre forslag på hva som er galt. Motoren gikk i fjor uten feilslag Sitér dette innlegget Link to post
førstebåteier Svart 7.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2014 ingen?? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 8.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 For å koble ut dødmannsknappen er det bare å dra ledingene fra,slik at de ikke kan ha kontakt med hverandre. Har du sett hvordan pluggene ser ut etter at du har prøvd å starte en stund? Er disse våte eller tørre? Sitér dette innlegget Link to post
førstebåteier Svart 8.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 de er våte, så motor får bensin... Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 8.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 Da er det antaglig et tenningsproblem,men det er gnist på pluggene sier du? Kanskje de ikke tenner under belasting. Sitér dette innlegget Link to post
førstebåteier Svart 8.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 ja gnist er det, men hvis du ser på bilde jeg legger ved her så er det konstant strøm på øverste ellers null, ved kjøring av starter så er det ett lite utslag på nr 3 telt ovenfra.... Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 8.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 Den øverste skal det nok være konstant strøm på når du har nøkkel på hakk 2. Går de gule ledningene videre til coilene? Det er vanskelig å måle på tenningsstrømmen,hvertfall med vanlig multimeter. Sitér dette innlegget Link to post
førstebåteier Svart 8.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 Ja ser ut som de kommer fra svinghjulet og går til coilene Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.