Jump to content

Suzuki DF 20 A har ikke vannavkjøling.

tilstein

Recommended Posts

Jeg har en vel et år gammel Suzuki DF 20 A påhengsmotor. Såkalt Lean Burn - system, som vil si en optimalisering av luft/bensinblandingen i motoren med siktemål om å lage motorer med lavere forbruk enn hva som hittil har vært mulig.

Motoren tar inn vann i vannavkjølingen. Impelleren er hel. Men vannet stopper i den blanke boksen nederst til høyre på bildet, og sender ikke den vante kontrollstrålen videre ut. Jeg har sjekket alle slangene. De er åpne. Hva er denne blanke boksen, og hvilken funksjon har den? Det kan se ut som om både bensin, olje og vannavkjøling går gjennom her. Er det en slags varmeveksler?

Det er 2 skruer på siden og 1 skrue på toppen. Hva kan jeg gjøre for å få kontrollstrålen ut?

SuzukiDF20A.jpg

Takk for svar. Jeg har demontert denne boksen i dag. Bensinen går fint igjennom. Men den er potte tett i vannavkjølingsdelen. Prøvde med trykkluft, men den blir ikke åpnet for gjennomstrømning på vanndelen. Tror jeg må prøve å få bytte den over helga. Kanskje jeg kan få det på garantien.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...