Jump to content

Overhale Volvo aq100 drev.

h.oyvind

Recommended Posts

Hei!

Har en aq115 med 100 drev som har stått en stund uten å bli brukt. Har ikke erfaring med dette eller andre drev fra før og har derfor noen spørsmål.

Om man skal overhale dette. Hva er viktig å gjøre?

Drevet går ikke rundt. Når jeg prøver å vri på koblingen som skal stå på aksling fra motor skjer ingenting. Er det bare å bryte å se om det bare har satt seg litt eller burde jeg skru drevet fra hverandre?

Koblingen på drev som skal tres på akslingen ser litt skjevt ut inni den runde sylinderen. Dvs den står ikke parallelt med sylinderen. Er denne bøyelig alle veier pga sving og tilt og står bare tilfeldigvis litt skjevt etter at det ble tatt av?

Øyvind

Det drevet hadde jeg ikke brukt 5 øre på. Vanskelig å få tak i deler til de i dag, og dermed tilsvarende dyrt. Kjøp heller ett bra brukt 280 drev med Transom og sett inn. Du får komplette 280 drev og transom hvor alt er i orden for 5000,-. Skal du på 290 eller nyere, blir det med en gang mye høyere priser.

På den andre siden med en slik innstilling som jeg har her, kan du trygt eksperimentere med eksisterende drev. Går det rett vest gjør det jo ikke noe, og har du flaks har det bare satt seg (selv om det også har en årsak som man bør finne)

Ja jeg vet det er gammelt og utdatert, men tenker å prøve og få det til iallefall et par sesonger. Kostnadene på motor blir nok for i år. Drev ser bra ut og jeg har et ekstra drev som kan plukkes deler fra. Tips om spesifikke pakninger eller deler som burde byttes eller sjekkes mottas med takk.

Får prøve å ta litt i å se om jeg får det løsnet. Hvis ikke er det vel bare å åpne opp og se.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...