Jump to content

AD41P-A - Jager på tomgang, høres ikke like hard ut, mistenker

Raymond Romsdal

Recommended Posts

AD41P-A - Jager på tomgang, høres ikke like hard ut, mistenker lekasje på eksos pakning.

da er prosjektet igang, den ene motoren i nybåten jager på tomgang.

Motoren går fint på turtall men, ryker mer en maskin nr.2

Luftfilter har ikke vært bytta på en stund mistenker jeg, da disse ser svarte ut.. skal byttes asap.

Lurer på om dysesjekk kan være på sin plass, motorene har akkurat passert 400t

Starter som et skudd (ikke bokstavelig.) Lest meg fram til 2-taktsolje i diesel for bedre smøring til dieselpumpe.

Dieselfilter o.l. skal og byttes. båten bærer preg av lite kjærlighet.

41B ryker også mye. P er vel samme motor som 41B, selv om det gikk 10 år mellom de i produksjon? Disse motorene ryker mye dieselolje. Hvis du som meg har at du får bakdrag av luften når du går rolig, vil du oppleve at akterenden på båten gradvis soter ned.

Informer gjerne om dine erfaringer du gjør. Har prøvd de fleste triks og vidunderkurer, men soter like mye uansett. Type diesel er også litt avgjørende. Fylte diesel i Sverige som fiskeflåten bruker, da ble det ekstra mye sot synes jeg.

Røyken blir mindre når maskiner er varme.. men, fremdeles forsjell på motorene.. når jeg gikk over motorene før avgang så dro jeg til bolter til manifoil og disse satt løst.. kunne dra opptil 1,5omdreining på de værste skruene.. mistenker at pakningen er kaputt.. og må byttes.

bruker ingen vann, oljen ser mycket bra ut.. dvs. så bra som motorolje på dieselmotor kan se ut :D

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...