Lorenxxxzo Startet 8.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 8.Juni.2014 Hey. Har fått annskffet meg en 3,5HK Yamaha. Ganske gammel, vet at den er eldere enn 1997modell. Men vet ikke om det er 2 eller 4 takter? Vet heller ikke om den er plombert eller ikke, slenger med noen bilder :) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 8.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 (redigert) Det er en luftavkjølt 2-taktsmotor. Ganske gammel ja, fra 70-80 tallet ? Redigert 8.Juni.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Lorenxxxzo Svart 8.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 Takk for svar! Tror de der er gnaske identiske ja. Men er det kun outboard olje jeg kan bruke for blanding av bensin da? Eller kan jeg bruke gressklipperolje etc? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 (redigert) ser ut som 70-talls ja. Du får prøve å få tak i det nedre dekselet også , slik som videoen teerex linker til, viser gressklippere er 4T , så ikke bruk gressklipperolje. Siden den er luftkjølt så vil jeg tro en 2T olje beregnet for luftkjølt moped/motorsykkel kan funke...? Redigert 8.Juni.2014 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Lorenxxxzo Svart 8.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 Hrmf, det var litt trist at det ikke ville funke da, har ikke noe annet nå :/ Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 .. med mindre olja er beregnet på plentrimmer - de kan være 2T - hva står det på flaska? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Teerex Svart 8.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 mopedolje finnes vel i hver en garasje og bod ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
marius Svart 8.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 Veldig lik en 5 hester min far hadde for lenge siden, en real bråkebøtte som var svært upålitelig. Den var nok opphav til mine første banneord. Yamaha P95A var dens fulle navn. Mener vi brukte 4% oljeblanding i bensinen. Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 8.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 mopedolje finnes vel i hver en garasje og bod ? Enhver bensinstasjon hadde normalt en eller annen 2T olje. 4% ble alltid brukt i hin tider og burde holde i massevis hvis alt annet er i orden. Kan være en fordel å sprøyte litt olje direke inn i forgasseren med åpent spjeld samt direkte i sylinderen via tennplugghullet og dra en del tørn før start om motoren har stått lenge. Ser nesten ut som en av de gamle kombi/parafinmotorene fra 70 tallet men de hadde nok større ytelser og 2 drivstofftanker. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Lorenxxxzo Svart 8.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 (redigert) Hmm, fant faktisk ingen vettu olje jeg kunne bruke. Får se om jeg kommer meg ut og får kjøpt noe i løpet av uka. Jeg prøvde å dra den igjang,ettersom at det skvulpa når jeg flytta på motoren. Jaggu startan etter at jeg hadde dratt noen ganger. Fikk starta og stoppa 3 ganger før den bare datt helt sammen og ikke ville mere. Virker fortsatt som om det er bensin igjen der. Starta den i balje, noen som vet? Lurer fortsatt på dette med plombe også. Redigert 8.Juni.2014 av Lorenxxxzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 kan ikke se noen grunn til at det skulle være plombe..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Teerex Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 det kan jo være en nedtrimma 4-hester Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Lorenxxxzo Svart 9.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Takk for alle svar! Når den er luftkjølt kan jeg starte den uten tønne? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 jepp Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Torsen67 Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Hva med å bytte ut bensinen? Regner med at den er gammel? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.