Jump to content

Er dette en 2 eller 4-takter? Plombert/uplombert? Gammel 3,5HK.


Lorenxxxzo

Recommended Posts

Det er en luftavkjølt 2-taktsmotor. Ganske gammel ja, fra 70-80 tallet ?

 

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

ser ut som 70-talls ja. Du får prøve å få tak i det nedre dekselet også , slik som videoen teerex linker til, viser

 

gressklippere er 4T , så ikke bruk gressklipperolje.

 

Siden den er luftkjølt så vil jeg tro en 2T olje beregnet for luftkjølt moped/motorsykkel kan funke...?

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

mopedolje finnes vel i hver en garasje og bod ? :smiley:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

mopedolje finnes vel i hver en garasje og bod ? :smiley:

Enhver bensinstasjon hadde normalt en eller annen 2T olje. 4% ble alltid brukt i hin tider og burde holde i massevis hvis alt annet er i orden.

Kan være en fordel å sprøyte litt olje direke inn i forgasseren med åpent spjeld samt direkte i sylinderen via tennplugghullet og dra en del tørn før start om motoren har stått lenge.

 

Ser nesten ut som en av de gamle kombi/parafinmotorene fra 70 tallet men de hadde nok større ytelser og 2 drivstofftanker.

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post

Hmm, fant faktisk ingen vettu olje jeg kunne bruke. Får se om jeg kommer meg ut og får kjøpt noe i løpet av uka.

Jeg prøvde å dra den igjang,ettersom at det skvulpa når jeg flytta på motoren. Jaggu startan etter at jeg hadde dratt noen ganger.

Fikk starta og stoppa 3 ganger før den bare datt helt sammen og ikke ville mere. Virker fortsatt som om det er bensin igjen der.

Starta den i balje, noen som vet?

 

Lurer fortsatt på dette med plombe også.

Redigert av Lorenxxxzo (see edit history)
Link to post

det kan jo være en nedtrimma 4-hester :saint:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...