Robin Berg Startet 8.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 8.Juni.2014 Hei allesammen :) Har gått til innkjøp av en eldre Rana 17 Fisk type gul som jeg fikk for en grei pris, utvendig ser båten ut til å være veldig godt tatt vare på. Innvendig så den ut som om noen hadde sittet og kjedet seg med borrmaskin en hel dag da det var borret hull i både benk og dekk, med andre ord så den ut som en sveitser ost ;) Uansett så er båten på land og under full oppussing, og snart klar for et lag med beige topcoat. Så til spørsmålet, hvor lange kabler trenger jeg for gass og gear på denne? Har en gammel 25 hk Evenrude som skal på hekken. Takker for alle svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Teresa Svart 8.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 Har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt for øyeblikket... Håper du legger ut noen bilder etterhvert. Høres ut som et spennende prosjekt! Sitér dette innlegget Link to post
Robin Berg Svart 8.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 Ja jeg kan godt legge ut bilder av den når jeg er ferdig, skal også skifte farge utvendig til hvit. Vindskjermen som fulgte med er tatt av og kommer neppe til å bli montert med det første. Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 8.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 du trenger ca 13 fots kabler Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Robin Berg Svart 8.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2014 Takker, holder det med en 12 til gear og en 13 til gass? Sitér dette innlegget Link to post
Robin Berg Svart 9.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Her er et par bilder av det jeg holder på med, siden jeg skal bruke båten til fiske så er vindskjerm fjernet. Litt plastarbeid igjen, men må vente på litt mere varme før jeg kan fortsette. Den blir som sagt malet i beige innvendig og vurderer sterkt off white fra biltema utvendig. Er det noen som har erfaring fra sistnevnte? https://baatplassen.no/bildearkiv/55/55288/dsc_0180.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/55/55288/dsc_0179.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Teresa Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Har kun erfaring fra den hvite, men Biltema lakken fungerer greit den! Tenker du å sprøyte, eller bruke rulle..? Sitér dette innlegget Link to post
Robin Berg Svart 9.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Tenkte på å bruke sprøyte for å få et bra resultat Sitér dette innlegget Link to post
Robin Berg Svart 14.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2014 Etter 2 strøk med beige topcoat, skal se om jeg får snudd den så jeg kan begynne på utsiden. Tofta fremme er pusset ned og oljet inn, men den er ikke montert på bildet. https://baatplassen.no/bildearkiv/55/55288/ny_1.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.