Geir Vistung Startet 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2014 Heisann! Jeg har akkurat overtatt en påhenger som er montert på båten, men ikke prøvet i sjøen enda. Jeg startet den opp i går kveld, og var først og fremst overrasket over hvor pent den gikk. Ingen større vibrasjoner (annet enn kan kan forvente av denne typen motorer), letttstartet, og god respons på gasspådrag, både på kald og varm motor. Kjølevannet kom pent og stødig - og alt så flott og fint ut. Mens motoren tuslet, så ser jeg på kjølevannet som nå ligger på bakken at det blir liggende en olje/bensinfilm der. En svak bensinlukt bekrefter at det er bensin, og ikke olje. Jeg kjenner ikke denne motoren spesielt godt, men vil gjerne se litt nærmere på dette, men er usikker på hvor jeg bør begynne. Kan dette være såpass enkelt at det er feil i tilførsel til bensin, og at det er ubrent bensin som ender opp i eksos? Kan ikke helt se at det skal være andre innganger mellom bensintilførsel og eksos/kjølevann? All mulig respons er supert! MVH Geir, med ny-gammel motor. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 (redigert) Hei Dette er en 2-takter fra 1990 og den vil normalt ikke greie å forbrenne all oljen som den får når den er kald, dvs noe av oljen vil komme ut eksosen og det er normalt. Jeg trur ikke du bør bekymre deg, prøv motoren på sjøen og varmkjør den ordentlig og se hvordan den oppfører seg. Det spørs også hvilken olje du bruker, jeg anbefaler alltid å bruke en TCW3 olje av god kvalitet. Du nevner bensin, men det er vel en blanding av bensin og olje. Redigert 9.Juni.2014 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.