Geir Hansen Startet 9.Juni.2014 Del på Facebook Startet 9.Juni.2014 Kjøleskapet i Nidelven bare durer, men kjøler ikke, skal ha folk ombord uti uka for å etterfylle gass og sjekke for lekkasje..Noen som har kunnskap om hvilken type gass som skal brukes, og hvilken mengde?? Står ingenting på hverken skap eller kompressor Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 9.Juni.2014 Del på Facebook Svart 9.Juni.2014 Du skriver ingenting om hva slags kjøleskap det er snakk om, men om det er et vanlig kompressor kjøleskap, som er like gammal som båten, så vil jeg tro at R12 (freon-12) var det mest vanlige på den tiden. Denne gassen er nå utfaset av miljøhensyn og er ikke lenger mulig å skaffe. Erstatningen heter R138A, men jeg tror du da også må skifte olje i den hermetiske kompressoren. Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
bare lek(k)er Svart 9.Juni.2014 Del på Facebook Svart 9.Juni.2014 Og da er vi vel på en pris, som heller tilsier nytt, enn reparere. Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.Juni.2014 Del på Facebook Svart 9.Juni.2014 Tror nok du like gjerne kan kjøpe nytt skap. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hansen Svart 13.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2014 (redigert) Blir nok nytt skap ja.. gassen lekket ut inne i kompressoren.. Gadd ikke mer, så jeg klippet av rørene og lempet både skap og kompressor over rekka... Edit: Bare for å klargjøre.. båten står på henger utenfor garasjen, så lempingen over rekka utgjør ingen forsøpling av sjøen Redigert 13.Juni.2014 av Geir Hansen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 14.Juni.2014 Del på Facebook Svart 14.Juni.2014 Det var godt at du ikke kastet det på sjøen,kjente jeg ble varm i toppen helt til siste setningen:-) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Byomsen Svart 14.Juni.2014 Del på Facebook Svart 14.Juni.2014 Skapet er 41 år og har vel gjort nytten sin ja Dessverre så kan vi nok ikke forvente samme kvalitet på de skap som kjøpes i dag.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.