tommeren Startet 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2014 Hei Er helt ny på forum generelt, men en plass må man vel starte:) Har en suzuki 30 hk totakter med elstart. Står på en åpen båt, så jeg kjøpte en baterikasse for oppbevaring og beskyttelse. I batterikassen er det en sikring til hoved uttaket. Originalt var sikringa på 30a. Men den går nesten med en gang. Prøvde så med 50a men den går etter litt "filing"(ca3-4sekund).er det noe galt her? Er helt grønn på allt som har med motor å gjøre så alle svar mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 En startmotor kan trekke flere hundre Ampere i startøyeblikket. Jeg har derfor villet koblet motortilkobling utenom sikringen og direkte på batteripolene. Sikringen har jeg villet benytte til felles for andre forbrukere! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
tommeren Svart 9.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Takker:) Sitér dette innlegget Link to post
tommeren Svart 9.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Blir nok som du sa bjørn. kobler utenom sikringa i kassen og direkte opp til polene på lokket. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 En startmotor kan trekke flere hundre Ampere i startøyeblikket. Ja, ein starter kan dra nokre hundre ampere, det spørs kva den skal starta. Kor mykje den drar, spørs litt om slagvolum, litt om kor mange sylindre, og litt om bensin eller diesel. Denne motoren kjem antagelig over hundre A, men ikkje mykje. Sitér dette innlegget Link to post
tommeren Svart 9.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Var ikke klar over at den dro så mye:p Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.