utsjaa Startet 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2014 Hei, vi har nå hatt vår snekke med OM636 og PRM 140 gaer i to sesonger. i vinter har vi byttet alt av diesel slanger og rør. Samt gått over det vridbare propellanegget. Når vi hadde førstre prøvetur i år slet vi med å få samme rpm på motoren som vi har hett tidliger sesonger. Dette viste seg å skyldes at vridningen på propollen var for bratt. Men jeg synes rpm på tomgang er for lav. Hele båten rister og motoren "klakker". Er det bare og justere tommgangsskruen, eller er det noe annet som er feil. Hvor mange rpm kan jeg ha på tommgang med dette gearet? Ser for meg at det ikke skal være for høy? nå ligger vi på ca. 300...men d virker ikke motoren fornøyd med. Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Hei.Det er alt for lavt.Still opp til 7-800 omdr. Det skal gearet tåle. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Rune Totland Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Har samme kombo. ligger på ca 600 rpm hos meg men det er litt i laveste laget Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.