Puffin Startet 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2014 Er det noen som kan forklare meg dette. Jeg prøver å få GPSkompasset til å sende NMEA til plotteren. Problemet er at den bare ser HDT eller THS. Har prøvd alle mulige oppsett uten hell. Snakker på både 4800 og 38400 baud. Har nå dette koblet til via mottaksport 2 med 2 ledninger fra JRCen Noen som vet hva jeg gjør feil? Forslag ? Her er Garmin som viser hva som leses. Her er to bilder som viser instilling på JRCen. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Standarder er en artig ting. Og det er kjent fenomen at setninger i NMEA0183 ikke ser ut til å være totalt kompatible. Jeg vet ikke konkret om JRG og Garmin ikke er kompatible. Men det er jo det som ser ut som problemet. Vi prøvde i sin tid en del ulike GPS antenner (Lowrance og Garmin) i et nettverk med Evinrude sitt nett, med Garmin plotter. Etter mye knoting og rør byttet vi fra den som nettverket ville ha til den som plotteren ville ha. Og dermed så funket det. Så ikke ut til å være relatert til valg av baud rate eller setninger som ikke var definert. Men at definisjonen av setninger ikke var kompatibel... En spennende verden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.