socsite Startet 9.Juni.2014 Del på Facebook Startet 9.Juni.2014 Instrumentet viser feil trim og hopper fram og tilbake hele tiden. Noen som har kjennskap til hva det kan være? viser ofte +50 og da får jeg ikke tiltet drevet mere opp under kjøring. Sitér dette innlegget Link to post
Fergu Svart 10.Juni.2014 Del på Facebook Svart 10.Juni.2014 Trolig feil på giveren til trimindikator, sitter på drevet (På gimbal ring). Klundrete å bytte, ikke umulig, men krever en god porsjon tålmodighet. Sitér dette innlegget Link to post
socsite Svart 10.Juni.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2014 Er det mulig å nullstille den på noen måte? for å se om det fungerer? fungerte fint helt til jeg skiftet transomlager å aksling til drevet. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 10.Juni.2014 Del på Facebook Svart 10.Juni.2014 (redigert) Giveren kan justeres men det er ganske vanlig at det blir feil på disse og da må de byttes. Du får kjørt trimmen ved å holde den røde knappen inne mens du trimmer. Giveren finnes i to utgaver: med to eller tre ledninger. Det sitter en skjøt på ledningen på innsiden av transom og det er vulket fast en vanntett propp på ledningene der de går igjennom. Det er som regel veldig trangt bak motorene så dette kan være noe plunder første gangen. Redigert 10.Juni.2014 av DieselDahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ronnyed Svart 16.Juni.2018 Del på Facebook Svart 16.Juni.2018 Har et slikt drev som nå kun viser +50 i det digitale instrumentet. Det gjør at jeg ikke får kjørt opp drevet. Har ikke noen knapp for å tvangskjøre dette. Er en 2005 D3 med SX-MTD drev. Hvordan får jeg kjørt opp drevet frem til jeg får tak i ny sensor? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 16.Juni.2018 Del på Facebook Svart 16.Juni.2018 Du kan sette spenning direkte på reléet til trimpumpa. Sitér dette innlegget Link to post
Autofil Svart 16.Juni.2018 Del på Facebook Svart 16.Juni.2018 Evt sette på en motstand istedet for giveren. Husker ikke verdi nå men det bør man kunne google seg frem til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.