Jump to content

Marex 770/77 holiday tråd

Biam1

Recommended Posts

Hei, jeg har gått til anskaffelse av en Marex 770 Holiday 86 modell med Yanmar 66. Ser at det er en Marex tråd her, og diverse erfaringer/ tips konkret til 770. - MEN endel gamle tråder, så lurer egentlig på er det noen her som har Marex 770 enda og har litt råd/ tips/ erfaring og dele. Båten jeg har kjøpt er i ok stand, men jeg kommer til å pusse den opp og tenker å lage en prosjekt tråd på dette etterhvert for å dele erfaringer.

bilde

//Wester

Heisann, Wester ! Gratulerer med kanon-båt ! Det der er mye båtlykke for lite penger ! Solgte min i fjor, etter 7 års eie.

Er det Finn-kode 48997313 du har kjøpt ? I så fall har du et glimrende utgangspunkt for oppussningstråd !

Ser treverket i benkeplater er byttet, ser ok ut det der. Det som ikke ser like bra ut er puter inne og ute, samt skottbekledning. Jeg ville startet der.

Dashboardet var vel heller ikke det vakreste Marex har levert, så dette må jo også på lista. Enkel sak det, da :thumbsup:

Her er et bilde av hvordan mitt ble etter en liten oppdatering:

bilde

Håper du lager en tråd (eller fortsetter på denne), så skal i allefall jeg love å bidra med det jeg kan. Det er flere her inne som kjenner denne båten godt, så bruk oss ! :thumbsup:

Redigert av Worry II (see edit history)

Takk takk :wink: Joda, det er den jeg har kjøpt. Bra teknisk, men moden for en facelift her og der ja! Innvendig i cabin så ljuger bildene litt i min favør. Er faktisk ok putesett i begge cabiner (men en rens må til). Ja, på listen står bla: Dashboard, male bordet ute (tips? Ser noen har malt bordplata lys med teaklister rundt. pent!), trekke om ute. Tar litt av gangen tenker jeg. PRI 1 denne sesongen er å bli kjent med båten og vaske/rense litt. Men tar vel å gyver løs på noen små prosjekter.. Ble imponert over løsningene på 770-en. Nydelig uteplass med flott utsyn for alle som oppholder seg der, ikke mange 25-fotere som er så innholdsrike?!

Flott dash du laget der Worry2. Heltre teak med x antall lakk ?

Finèr med teaklaminat, men jeg vi ikke snakke om antall strøk :nonod: (7-8 mener jeg)

Sjansen for at tidligere innlegg her inn om Marex 77/770 er med bilder fra hva jeg har gjort er stor, så jeg skal ikke gå dobbelt ut med disse :-)

Jeg malte benkeplater og bord med 2-komponent Sigural (skygrå) Dette er egentlig garasjegulv-maling, men resultatet ble meget bra.

• 1 år senere...

Regner med at noen her kan svare meg på dette.. Jeg har en marex som jeg har vært på langferie med i år? men lurer litt på hvorfor jeg får så slagside mot babord?. Jeg har også en kompis som får/har det. Det kan vel ikke bare være vanntanken. Diesel tanken er jo på motsatt side å burde jo kompensere for den.. Er det helt vanlig på disse båtene?

Hei, er på andre sesongen med min 770 og har samme problemet.. Grunnen til at diesel tanken ikke kompenserer er at den ikke ligger på høyre side. Den ligger midt i båten under trinnet ned til forkabin sånn omtrentlig.. Septik tanken ligget på høyre. Har ikke gjort noe med det. Men burde kanskje ha noe vekt på høyre side ett sted..

For øvrig super båt ?? er du fornøyd ?

Oki. Er min andre sesong også. Men i fjor ble det bare helge turer. Nå har vi bodd i båten i 16 dager. 2 voksne 3 barn å en hund.. Liker båten veldig godt, bare en får utnyttet alle rom å få stuet vekk ting. Liker også at jeg faktisk har råd til å fylle tanken å kjøre hvor som helst, yanmaren har ikke hatt noe feilslag.

• 10 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...