madura01 Startet 11.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 11.Juni.2014 Har en 50 hk Johson 2001 model som er veldig treg å starte når den er kald/stått noen dager - tror den får for lite bensin for etter å ha kinnet en stund så starter den og går i noen få sekunder før den stopper igjen, mistenkte el shochen men når jeg sjekket den så hører jeg at den klikker inn så det ser ut til at den er ok, kjører med litt mye totakts olje da jeg ikke helt stoler på den faste oljetanken som er tilkoblet og derfor kjører jeg med ca 1-2 prosent i bensinen også i tillegg og lurer kanskje på om dette kan være medvirkende til problemet?? Takknemlige for alle svar/forslag Sitér dette innlegget Link to post
emilskj Svart 11.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2014 Hei Motoren din får da dobbelt så mye olje som den skal ha. Jeg kan vanskelig tenke meg at dette ikke har en sammenheng med startproblemene. Min 1989-modell, som er samme motor, starter tvert når jeg gir den litt gass og trykker inn nøkkelen for å prime samtidig som jeg vrir. Oljesystemet på den fungerer forøvrig fortsatt helt utmerket, og jeg ser ingen grunn til å ikke stole på det så lenge alarmsystemet på motoren fungerer, og det minker jevnt i tanken. Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
Sturee Svart 11.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2014 Med så tykk oljeblanding soter du ned pluggene veldig fort, så tipper de er /er en del av årsaken. Sitér dette innlegget Link to post
madura01 Svart 12.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2014 Er litt usikker på om det virkelig er det at det er litt mye ojeblanding som lager startvanskene, har kjørt med mye olje i bensinen tidligere på andre modeller uten at det har vært noe startvansker, prøvde å bytte plugger og den var like treg å starte selv med nye plugger... Mistenker at det er noe med bensintilførselen siden moteren går noen sekunder men stopper igjen... Sitér dette innlegget Link to post
emilskj Svart 13.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2014 Det kan du enkelt sjekke ved å kjøre motoren med primer-funksjonen aktivert. Dvs hold tenningsnøkkelen inntrykket etter at motoren har startet, for å tilføre ekstra bensin. Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
ivar Svart 13.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2014 (redigert) mistenkte el shochen men når jeg sjekket den så hører jeg at den klikker inn så det ser ut til at den er ok, ta av dekselet og se at det skjer noe når noen trykker inn nøkkelen, bare lyden er ikke nok - kan være du hører solenoiden slår inn men at f.eks et stag er hoppet av Og har den stått lagret med gammel bensin så kan det være avleiringer og tette passasjer i forgasserne, slik at den ikke får rett bensinmengde på lave turtall Redigert 13.Juni.2014 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.