kjetillunde Startet 11.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 11.Juni.2014 Hvordan får jeg festet flere ledninger inn på polene til et fritidsbatteri? Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 11.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2014 Kjøpe batteriklemmer som har opplegg for det. Hvertfall skal du ha tykke ledninger. Tynne er jo bare å sette på en rundklemme. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 11.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2014 Slike hos www.bilxtra.no Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
kjetillunde Svart 11.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2014 Slike hos www.bilxtra.no Glimrende, det var akkurat det jeg var ute etter. Hva heter de? Eller hva søker jeg på? Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 11.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2014 Jeg fant det ut: Flatstifthylse med forgrening heter de. Finnes på Clas Ohlson også. Takk for hjelpen! Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 12.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2014 Hei, er ikke det avbildede batteriet et UPS batteri? Disse egner seg dårlig i båt:( Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 12.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2014 Hvorfor det? Han har en GH 10, skal sikkert ha til lanterne eller noe småtteri. Disse batteriene brukes som backup i brannsentraler osv. Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 12.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2014 Hei, har lest flere steder at de egner seg dårlig til dette bruket fordi: 1. De tåler dårlig mange landinger/utladninger (de er jo laget for å gi kortvarig backup strøm) 2. De stiller høyere krav til stabil lade spenning/batteri lader. Direkte lading fra påhengsmotor gir ikke det. Trygve Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 12.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2014 Batteriet på bildet har gjenger og er beregnet på å skru en bolt igjennom kabelsko med ring. Du kan sette så mange du vil på samme bolten. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Sjeldenutpå Svart 12.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2014 Nei det er 6.3mm flatstift. Men til TS, eg ville valgt å klemme fleire kabler i større kabelsko i stedet for de kabelskoene med forgrening. De knekker lett og får ofte dårlig kontakt. Eller skrudd fast en annen forgrening i sida på batterikassen. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Gunga Din Svart 12.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2014 Skyllermarks polsko Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.