forskern Startet 11.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 11.Juni.2014 Jeg har en 2007 Suzuki DF140 som jeg skal skifte impeller på. Sendte faren min til merkeverksted for å få impeller og pakning til pumpehuset, men han fikk opplyst at det ikke var nødvendig å skifte pakning. Stemmer virkelig dette? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 11.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2014 På, Honda og Mercury skifter man pakning. Opptil flere av dem. Men kjenner ikke DF140 foreløpig. Kanskje de bruker en slags gummipakning som ikke blir ødelagt ved demontering. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
forskern Svart 12.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2014 Takk for svaret Teerex. Noen andre her på forumet som vet? Sitér dette innlegget Link to post
is_620 Svart 12.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2014 hvis du regner litt god tid dette skal gjøres , finner du fort ut om pakningene tåler demontering uten å bli ødelagt, slik at du har tid å skaffe nye før du skal på sjøen igjen. Jeg har nettopp gjort dette og kjøpte et komplett sett fra USA og der fulgte det med pakninger. bl-a en stor O-ring type som må festes inni huset med silikon når den skal på plass. og til slutt - ikke regn med at alle forhandlerne har alle delene man trenger , de har på en måte mest fokus på salg av nye motorer. Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 12.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2014 Om pakingen ikke går istykker ved demontering så er det bare å bruke den påny. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 12.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2014 Til mange motorer får man to kit: Impellerkit bestående av impeller og nødvendige pakninger. Vannpumpekit med komplett impellerhus, impeller, og evt. enda flere pakninger, f.eks. tetning/simmerring mot girhusolje. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.