Tore B Startet 12.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2014 Jeg har sett på denne: http://http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=48797661&folderId=2622167 Den tilfresdstiller vårt behov stort sett. Ankepunktet er "hønsestigen" opp til fly, og litt trang lugar og bad. Er det noen med erfaring? Ønsker innspill på sjødyktighet, pris og kvalitet. Andre vettuge momenter tas i mot med takk. Og bare for å ha sagt det, seilbåt er ikke noe alternativ. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 12.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2014 Linken virker ikke. Kanskje denne? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=48797661 Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 12.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2014 Det er riktig! Takk for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 12.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2014 Clipper er en solid båt. Ingen tvil. Kvalitet A- Å Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
VannTro Svart 12.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2014 Hei ! Jeg har sikkert blitt litt inhabil når det gjelder Clipper, men jeg skal prøve å ikke skryte den opp i skyene. Kvaliteten er det ingenting å si på. Denne modellen(34) er for det første en 37 fot båt og for det andre en modell som har blitt produsert i over 30 år(frem til 2009). Det er forgjengeren til vår 36 som jeg har begynt å bli litt kjent med nå. Clipper 34 har blitt "justert" forsiktig opp gjennom årene og fremstår som en meget gjennomtenkt og gjennomprøvet modell. Som du er inne på så kunne sikkert bad og lugar vært litt større(er nok det på vår), men båt er kompromisser. Det du får i bytte er en gedigen flybridge, trygge gode dollbord under tak, sidedør ut fra styrepossisjon og en tung og solid båt. Du må ha god tid på vannet, men det er du sikkert vant til med den båten du har pr. i dag. Jeg så denne båten på Trawler-treffet i Horten for noen uker siden og pratet også med eieren som virker som en meget oppegående kar. Båten så alt da(før han hadde tatt vår-puss) meget bra ut og den er veldig godt utrustet(med unntak av ankervinsj akter). Jeg synes du får veldig mye og god båt for pengene her og dessuten kan du kaste deg på medlemskap i Norsk Trawler Klubb, noe som er en særdeles flott gjeng med båtfolk og mange med inngående kjennskap til Clipper og med mange gode tips å suge til seg. Jeg ser du nevner stigen som en ting du ikke liker. Her kan jeg nevne for deg at Clipper leverer en helt annen stige som ekstrautstyr(støpt med dype trinn og stor kasse på dørken med oppbevaringsrom). Importøren, W-Yacht med Ole André Worre i spissen er nok et godt argument for å kjøpe og eie en Clipper. Han er evende opptatt av ettermarkedet og gjør alt som står i hans makt for at du skal være en lykkelig Clipper eier. Det høres kanskje ikke ut som så viktig i første rekke, men jeg kan love deg at det er helt fantastisk å ha en slik mann å spørre når det gjelder deler og duppe-ditter. Han kan båtbransjen fra A til Å og skaffer deg ting til egen innkjøpspris. Prøv den og liker dere konseptet mener jeg dere får en bra vedlikeholdt båt med mye utstyr og masse kvalitet. Se bare på de tekniske installasjonene, de ligge langt foran mange i markedet selv om det vel egentlig bare er slik det bør være(hvor mange andre utruster båtene sine med stig-rør på utsiden av alle tanker f.eks.) Lykke til med handelen om dere bestemmer dere ! J Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
VannTro Svart 12.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2014 P.S. Alternativ stige som du også kan få til Clipper 34 Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Tore B Svart 12.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2014 Takk for svar VannTro. Den stigen er akkurat hva vi ønsker oss, får sjekke hva den kan koste. Anker vinsj akter er et must, og må på plass før ferien hvis det blir handel. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 12.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2014 Ta kontakt med Ola Andrè Worre og spør hva det koster og hva som må til. Han har en tidligere produsjonsleder fra fabrikken på lønningslista så de er godt skodd til å svare. http://www.w-yacht.no/om-wyacht-as/wyacht-teamet/ Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Tore B Svart 13.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2014 Det skal jeg gjøre, men er redd den ikke er helt billig! Meg det blir jo en del av det totale regnestykket når jeg gir et pristilbud, så får vi se om selger aksepterer det. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 13.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2014 (redigert) Jeg monterte en Anchorlift 1200w(innvendig vinsj) med 50 meter 6mm galvanisert kjetting og 20kg Bruce kopi. Det kom på 20.000,- + montering(som ble gjort av en lokal mann på Åmøy) Monteringen tok ca. 1 dag. Jeg ser at båten er oppgradert med mye av det samme vi har. Bare en detalj som akseltetningen er en tetning som er ratet til minimum 20.000 driftstimer. Send meg gjerne en IM om det er noe du lurer på så kan du få tlf. nr. Redigert 13.Juni.2014 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
VannTro Svart 13.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2014 (redigert) Litt rundt dette med sjødyktighet: Båten har noe smalere skrog enn 36, men er jo også 5 fot kortere. Skrogene er til dels likt utformet. Vi opplever båten som trygg i sjøen, den er tung og har en høy baug som skjærer sjøen godt og legger bølgene godt ut til siden. Slik sett oppleves båten som "tørr". Den kan rulle en del i sidesjø, men om du gir på til rundt 8,5-9 knop blir den langt mere stabil og absolutt helt grei også i sidesjø. Med sjøen skrått inn fra akter kan det bli litt ratting, men til det har du autopiloten som i hvert fall i vår båt gjør den jobben meget bra. Det at man har nedsenkede dollbord gjør at det oppleves meget trygg å ferdes rundt på dekk selv i stor sjø. Det mangler aldri noe sted man kan holde seg fast ved behov. Båten krever baugstige om du skal ligge med baugen inn på flytebrygger/øyer, men det er ingen sak å få montert(fra Båtsystem) om det ikke er der fra før. Vi valgte en stige som er 1,2 meter lang og 29cm bred. Denne er stabil som pokker og gjør at den høye baugen fungerer også ved ombordstigning. En ting som kan være en utfordring er tillegging i hard vind. Det er mye vindfang og trusterne kan være i minste laget(vi har 75kg Vetus og skulle gjerne hatt 100kg). Dette er riktignok noe som bare er gjeldende i når det blåser godt, i normalt vær er det ikke noe problem. Båten lystrer ror meget godt fremover, men akterover kan du glemme det(her skal 34 og 36 være veldig like). Den dyptgående kjølen bidrar til at vinden ikke flytter på båten umiddelbart, så bevegelsene er rolige og du har god tid til å reagere ved tillegging om det så skulle blåse mye. Tror jeg har vært veldig ærlig i fremstillingen nå og SAP kan sikkert bekrefte det meste av det jeg har skrevet her da hans båt har mye av de samme egenskapene. Mulig han har litt å tilføye også(han har jo langt lengre erfaring med denne båttypen enn meg). P.S. Alle detaljer ved disse båtene er et resultat av over 30 års erfaring og tilbakemeldinger fra brukerne og er veldig fornuftige og gjennomtenkte. De som står bak merker er et Australs firma og i Australia "tusser" det med Clippere. Her er en link til hjemmesiden til Clipper AU: http://www.clippermotoryachts.com.au/ I Norge finnes også en egen Clipper klubb(tror du finner bilde av aktuell båt der også): http://www.clipperklubben.no/ Redigert 13.Juni.2014 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.