Jump to content

Feilkoder EVC på Volvo D4 2012, motor starter ikke

Sandegutten

Recommended Posts

Har hatt denne båten med Volvo D4 260HK siden den var ny I 2012. Aldri ett feilslag eller noe tull. Har brukt den lenge alt I år. I dag når jeg hadde visning av båten for salg, så startet den ikke. Ingenting hender når jeg vrir om til start. Bortsett fra at det piper I panelet, og det kommer opp mange feilmeldinger I display. Har 5 feilmeldinger. De viser sensor feil og kontroller motor. På samme panel (Volvo) så viser den spenning på kun 11V. Selv om alle batteriene er på 13V. Har sjekket og målt over alle kabler til motoren. Har full spenning der. Jeg lurer på om feilkoder kommer av lav spenning på EVC systemet på motor. Men hvorfor er det så lav spenning? Har forsøkt by-pass over batteribrytere og parallel med forbruk batterier. Ingen ting hjelper! Så jeg er helt rådløs nå. Er redd for at båtsalget går en hvis plass nå..... Og Volvo mekaniker kan ikke komme på flere uker. Det er det samme som ikke salg!

Er det noen der ute med noen gode råd? Ring meg gjerne på 91301310

Hilsen Øystein

Høres merkelig ut at du må vente flere uker på at VP kan ta en diagnose for deg. Denne er vel innenfor garanti og hvertfall reklamasjonsrett.

Hadde kjørt VP litt hardere for å få fortgang.

En kompis av meg hadde død D4 etter utsett i år.

Problemet og løsningen i det tilfellet kan du lese her: https://baatplassen.no/i/topic/109844-2006-vp-d4-evc-b-starter-ikke-alt-er-doedt-trenger-innspill/

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...