moijk Startet 13.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 13.Juni.2014 Jeg lider av beslutningsvegring, tydeligvis. Så båtprosjektet har ikke kommet til en konklusjon enda. Ett par potensielle båter har jeg alltids i søkeren - og det som holder meg litt igjen er dette at man må jo være akrobat for å komme opp i de fra baugen. Moderne båter har gjerne en luke (samt noen få eldre) - men virker som majoriteten vil at man skal snike seg langs rekka. Kan selvsagt legge rekka til osv - men ikke alltid det er så enkelt, eksempelvis med et strandhugg der man må vasse inn om man ikke går via baugen. Dere som har slike båter, er det et problem? Eller lager jeg ett nå? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 13.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2014 disse båtene uten luke har gjerne bredere dollbord, samt rekker på ht slik at man kommer seg trygt fram om man er noenlunde gangfør. På endel båter med luke så kan vindskjermen være trekt lenger ut i sidene på bekostning av dollbordene. Dette for å få en romsligere båt Har aldri ansett det som noe problem personlig, men andre kan sikkert ha en annen oppfatning. Skal man ha med unger feks så er nok luke foran veldig greit Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Ronny Oprann Svart 13.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2014 Barna mine på henholdsvis 4 og 5år går uredd å trygt fram på baugen via de brede dollbordene på vår 18fot Herwa fra 70tallet en gang. Har vist og forklart dem hvordan de skal gå og hva de skal holde i. Å det går kjempefint. Selv jeg som er en relativt stor mann på godt over 100tallet på vektskalaen og et bein som er delvis ute av funksjon klarer dette uten noe problemer :) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 13.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2014 Har hatt en sånn Htbåt på hytta siden jeg kunne gå, og aldri vært et problem, så lenge man er innstilt på det. Bagasje og stasj sendes over hardtoppen.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Frissy Svart 13.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2014 (redigert) Hei. Jeg har hatt to HT båter, begge med luke foran. Det er veldig praktisk når barna er små. Enkel adkomst. Jeg hadde en With dromedille 1600 ht og 1700 ht har begge muligheter for åpning av en glasset foran, dette er vel på modellene som er fra midten av 1980 tallet tror jeg. Jeg har også HT nå, men åpning på midten. Unga går like gjerne på dollbordene, men nå er de 10 +. I mye bølger er det fint å gå igjennom luka og slippe å balansere på siden. Så det er ikke noe must, men veldig kjekt å ha. Redigert 13.Juni.2014 av Frissy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.