andersb Startet 13.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 13.Juni.2014 Hei, ref nye avgifter og alt det der vurderer jeg fornye litt, har nå 2stk 225EFI, de yter knall, lukter deilig og er egentlig veldig fine, men da båten er relativt stor, litt tørst og med nye avgifter er dette jo en reel mulighet, å betale 600.000 for nye maskiner som har vært alternativene nå.. er litt .. tjaa vondt. Kan man importere f.eks. 2006 mod suzuki eller yamaha 4-takt eller er det regler som sier at de må være nyere enn XXXX år? Sitér dette innlegget Link to post
Vbunn Svart 13.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2014 Hei du, jeg har tittet på dette selv og såvidt jeg kan se må motoren være CE godkjent noe de aller fleste merkene har vært i lang tid. Så påløper moms på motoren, frakt og eventuelle andre kostnader med og få den til norge. Via Jet carrier ser det ut til å bli en fraktpris på ca 4000-6000 kr inkl mva. Dette for en motor i størrelsen du har. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 13.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2014 (redigert) Kan det bli så mye som 6000 ? Jeg betalte en drøy tusenlapp i båtfrakt med jet carrier for 4 offroad-dekk + felger som veide over 100 kg (i 2009). Men kommer naturligvis også an på avstand til New Jersey (Jet Carrier). Splitter ny E-tec 250 HO for kr 134.000 inkl. mva høres da rimelig ut http://www.ebay.com/itm/Evinrude-250-High-Output-Direct-Injected-Outboard-/110795214817?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item19cbe8cfe1 Eller "Make an offer" og få den enda billigere. Eller spennende auksjon her på ny DF115ATX med startpris kr 59.000 inkl. mva. http://www.ebay.com/itm/SUZUKI-OUTBOARD-MOTOR-DF115ATX-25-4-STROKE-ENGINE-WITH-POWER-TRIM-TILT-YAMAHA-/251551397883?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item3a91a1b7fb&vxp=mtr Fordelen med å importere nye motorer er naturlig nok at de er i original transportkasse som forenkler og muliggjør trygg transport (men kan jo også gjelde brukte da). Hva med 2 x 250 Etec nesten nye til en rimelig penge http://www.ebay.com/itm/Lot-of-2-Evinrude-E-Tec-E250DPZAAB-250Hp-V6-Outboard-Salt-Water-Boat-Engine/161335724466?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222008%26algo%3DSIC.MOTORS%26ao%3D1%26asc%3D23310%26meid%3D7596887593393840571%26pid%3D100005%26prg%3D9834%26rk%3D2%26rkt%3D6%26sd%3D110795214817&rt=nc Redigert 13.Juni.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Vbunn Svart 13.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2014 Det kan hende jeg har tatt litt godt i der. Regnet nesten 300 kg og relativit romslige dimensjoner på en suzuki 200 4 takt. Har ikke sjekka dim på original innpakking. Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 13.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2014 (redigert) En del nyttig info her: http://toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=181038&epslanguage=no Redigert 13.Juni.2014 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
andersb Svart 21.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 surfer og surfer, tatt inn noen bilmotorer med kasse via jetcarrier før og det har kostet overaskende lite. vingler mellom e-tec, verado, suzuki 4-takt og optimaxere. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 (redigert) Den som vingler synder ikke Verado 225 er jo litt spennende, med integrert servostyring og mulighet for Lundins 300 hk omprogrammering hvis behovet melder seg Redigert 21.Juni.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
andersb Svart 21.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 funnet ett sett med 2x300 verado og ett med 2x275 som kan være aktuelle i riktig prisrange og timetall... :o vektmessig er de jo noen beist, skal jo gå på henger fra tid til annen... havner ca 100KG opp med verado kontra maskinene som er der nå. Det bør strengtatt gå greit uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 (redigert) Nå får man jo joystick control til Verado også http://features.boats.com/boat-content/2012/10/mercury-verado-joystick-control-ready-for-2013/ Verado 6-cyl styring Redigert 21.Juni.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
andersb Svart 21.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 sendt mail på 2x300 2008 mod verado... all fancy greiene med joystick er 2013+ modeller grunnet ECU endringer, må evnt retrofitte de, da koster det mer enn det smaker, heldigvis er det jo latterlig enkelt å kjøre båt med 2 påhengere uansett. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 22.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2014 ref CE merking, klarer noen å finne der de faktisk sier de er CE merket? ser at verado og mercury marine i europa nevner det, men de snakker også om "egne modeller" e-tec som er i canada har litt mer info, men lite surt å kjøpe maskiner, for så å ikke få de inn ;) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 22.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2014 Det står jo faktisk på noen Mercurymotorer at de er ikke for salg i USA, såvidt jeg husker (eller var det "Only for export"). Så kanskje omvendt der borte. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.