Jump to content

tette teak dekk

JJaco

Recommended Posts

Hei!

Jeg bor i en Colin Archer skøyte med teakdekk. Problemet mitt er at dette lekker. Jeg prøver å slenge på et par bøtter saltvann når det er tørt, men det blir alikevel ikke helt tett. Er det noen som har erfaring med hva man kan gjøre? Må man bytte natene, eller er det noen andre triks, olje eller andre midler man bruke?

• 1 måned senere...

Er det bare små , omtrent usynlige sprekker (klarer du å finne dem), kan du bruke Creeping Crack Cure. Et tyntflytende tetningsmiddel som trenger inn omtrent over alt og som tetter. Også kjent som Crack Sealer

Selges "overalt"; båtutstyr, fargehandlere, byggvare. Let så skal du finne. Forhandlerliste finnes her: http://uter.idium.no/kinn3740.tmp/d4WAnhdfU3u.3.idium

Har du litt større lommebok og vil ha en permanent løsning anbefaler jeg sterkt XtreemeCoat: http://galeas.no/Galeas.html

En polyuretanlakk som holder i laaaange baner, og som tetter mindre lekkasjer.

Og du kan selvsagt fjerne nater og gjøre jobben på nytt

Redigert av Wallas Service (see edit history)

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Hm, har sett en del som har gått for coelan/ extreemcoat, blir fint og tørt, men såpeglatt når man skal frem å ordne seil i regnvær eller mye sjø. Tenker kanskje en hybrid hvor jeg legger extreemcoat på overbygget, men ikke resten av dekket. Hvordan er dt med disse teakoljene, hjelper de med å holde dekket bedre trutnet? Var borte fra båten i de varme juniukene, og har holdt på å trutne i en uke nå. Det begynnerr jo å bli ganske bra, men vil det si at dekket mangler litt olje? Så vidt jeg vet har ikke dekket blitt behandlet på noen som helst måte bortsett fra vasking de siste årene...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...