Jump to content

Ryfylketreffet 2014

Sleipner93

Recommended Posts

Er det noen som er interessert i å ha ett treff i år ? Ser for meg førstkommende helg 20-22 Juni , eventuelt helgen etter 27-29 juni.

Ser for meg å ha det på Fister eventuelt Buøysundet. Fister ser jeg for meg det kan være plass til 7-8 båter om det brukes anker bak og baug mot brygge. Det er lagt klar sankthansbål på stranda ved campingplassen .

Noen som er interessert? Det har jo vært morro de andre gangene.

Vi forbeholder oss om at det skal være ett familietreff og ikke noe "rølpetreff".

Mvh

Ørjan / Sleipner93

Vi deltar gjerne vi. Foreløpig ser begge neste helger aktuelle ut for oss, uten å ha luftet det for madammen enda da.

Gjør oppmerksom på at Campingplassen på Fister legges ned, de drev og ryddet vekk der inne da vi var der i påsken (tror jeg det var), for å gjøre plass til å utvide lakseklekkeriet.

Kan godt være at det er bål der likevel da, og båthavna er nok uansett åpen tror jeg.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Da tar vi førstkommende helg altså 20-22 Juni. Prøver å holde tråden litt aktiv så flest får det med seg.

Så får vi håpe at jeg får båten sammen igjenn til fredag, den ser for øyeblikket slik ut :

bilde

Jeg kommer uansett og regner med alle stiller med snekkerbelte og verktøy om jeg ikke er ferdig :lol:

Går det etter planen er jeg avgårde i 2 tiden fra Hillevåg og er vel da fremme etter 3-3 1/2 time.

Når tenker du å dra javel ? Er det å forstå at dere kommer med 2 båter eller alle ombord i en båt ?

Det blir nok bare meg denne gangen og fruen har jobbhelg så hun kan ikke være med. Det er heldigvis akterkabinen jeg holder på med så har soveplasser foran uansett. Men har også alle tankene ute av båten for rengjøring i tillegg . Jeg har skøyta som nødløsning men tviler på det blir aktuelt :-)

Fint der holder denne urgamle og erverdige tradisjonen ved like. Vi er forsatt uten båt, samt ei gru med små bleiefolk. Vi mønstrer på og stiller på treff om 1-3 år, etter Maja 3 er anskaffet :-) lykke til, og ha et flott treff.

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Det ser ut til å bli dårlig oppmøte men vi prøver ihvertfall , jeg håper å komme tilbake sterkere neste år med tidligere varsel og bedre oversikt! Beklager dette men har vært travel med nyinnkjøpt båt og diverse!

Foreløpig ser det ut til at det blir meg , Erik og javel på Fister imorgen . Når jeg sier imorgen er det fordi det fristet lite og skvalpe over Hidlefjorden bare for å skvalpe over. Jeg og javel har kommet til Langøy men tenker å gå til Fister imorgen. Erik har ankret opp med Klovningane og kommer også til Fister imorgen om været er Ok.

Alle andre er selvfølgelig velkommen!!

Takker for lite men fint treff.

Kom alle seg trygt hjem i kulingen ?

Onkel Ove : Hvis du ikke har blitt reder igjen til neste treff så må dere mønstre på ombord i Kobbskolten i så fall. Vurderte å spørre dere i år og, men med færre dagers varsel en det dere har bleie unger så regnet jeg ikke med det var mulig å få til :wink: .

Neste år tenker vi å starte forberedelsene litt tidligere og gjøre det litt mer ordentlig så det blir litt flere som kan være med.

Bilder :

Her er ett bilde av treffbåtene fortøyd på Fister :

bilde

Grillings :

bilde

Treffets ungdoms delegasjon i stolt konvoi hjemover :

bilde

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Takker også for ett hyggelig treff i helgen! Som Erik nevner satser vi på å få til bedre neste år.

Erik holdt offisiell BP-vimpel heising. Den gamle vimpelen var noe utslitt etter at den ble hengt opp ved BP treffet i Økstrafjorden for noen år tilbake.

Skal se om jeg kan få fram noen bilder jeg tok.

Når er du tilbake i Ryfylke da Seilaren ?

Si det..

Seiler hjemover til Ryfylke om tre uker.

Så får jobbmarkedet avgjøre om jeg seiler nordover til høsten, eller blir i byen. Jeg har fullført utdannelsen min nå i vår.

Forhåpentligvis seiler jeg nordover igjen, men det er ikke sikkert enda.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...