Lena Christina Startet 15.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2014 Er det noen som vet hva det kan være som er galt? Jeg har problem med at den hopper så hele motoren beveger seg litt når jeg gir litt gass, Det virker som om det kommer hvert 15-16 sekund, for det er jevne hopp. Dette høres ikke så bra ut for motoren. Ellers sviver den fint både på tomgang og i lav fart, men det er jo litt kjedelig å kjøre så sent alltid. Dette er en gammel motor som sikkert er 20-30 år gammel. Er det noen som har noen enkle tips. eller må jeg bare kjøre med den i lav fart. Det er ikke aktuelt å bruke flere tusen kroner for å fikse på den. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 15.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2014 Kan være giret som slipper ? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Jon-Kåre Svart 15.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2014 Kan være giret som slipper ? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
ivar Svart 15.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2014 om du legger ut en video så er det lettere å se hva det kan være :) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Lena Christina Svart 16.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2014 Jeg skal prøve å få gjort det men jeg skal ikke i båten på et par dager. Motoren rykker til litt så den beveger seg eller det kan høres ut som den glpper. Den kommer jevnt med ca 15 sekund mellom her gang. og jeg har blitt fortalt at det kan være noen tannhjul som treffer hverandre og at det snart begynner når jeg kjører rolig også. Så da synes jeg at det ikke er vits å¨ fikse på siden jeg ikke kan gjøre dette og det koster vist ihvertfall en 2-3 kanskje 4 tusen, Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 16.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2014 Det er gearet som slipper ! Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 16.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2014 Har vært borti akkurat det det samme på en lik motor. Drevene i undervannhuset var utslitt. Vi fikk tak i et brukt undervannhus for 1500,- og byttet over, motoren gikk som den skulle etterpå. Huset kjøpte vi av Frode Dahl på Tjøme,han har mange deler til påhengere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.