Jump to content

Cat 3126, hvilken type olje, SAE 30?


guddal

Recommended Posts

Ser i manualen fra Caterpillar at de ikke anbefaler 15w40 annet enn sin egen, pga avleiringer i bla turboen. De anbefaler single grade sae30, evt 40. Manualen er fra 1999, så vet ikke om de har endret mening siden da.

Noen meninger her?

Evt forslag om hvor jeg får tak i slik olje i Sandefjord området? Felleskjøpet? Anleggsmaskin verksted?

Link to post
Share on other sites

Vet mange kjører 15w40 med god spec.

Biltema sin 15w40 oppfyller VP VDS2 samt API spec som overgår det cumminsen min krever, så kan ikke tenke meg at en CAT 3126 har vondt av den.

 

Singelgradeoljene er tjukkere. I båt og spes for sommerbruk hadde jeg valgt 40 fremfor 30 om jeg skulle hatt singel grade.

 

Googlet litt rundt det når jeg vurderte båt med 3126 for et par år siden. Fant ut at olja er å få tak i her på bjerget også. Statoil mener jeg har.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Har en kompis som har jobbet hos Pon. "Originaloljen" fra caterpillar må du ikke bruke, den har forårsaket mange havarier.

I følge folk i oljebransjen forekommer det mye fusk, en 15W40 fra ett merke kan noen ganger være 10W30. Og de store innkjøpene går kun på pris, det gjelder å vite hvem man handler med og hva man får.....

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Reginol selger Sunoco SAE30 singelgrade i 20 liters kanner for 800,- Bedre deal finner du ikke.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Bare møt opp i Strømsveien på Alnabru. Selger til privatpersoner.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...