Jump to content

Mercury 25hk 2t stopper når jeg gasser.

Jostein Muri

Recommended Posts

Hey! Har en 25hk Mercury 2 takt 2003 mod. Motoren går fint på tomgang og stopper ikke. Går også fint å sette den i gir men hvis jeg drar på "dauer" bare motoren ut og stopper :worry: Er liksom et bestemt turtall der den alltid stopper. Det hender nå og da at jeg klarer å "komme meg over" turtallet der den alltid stopper og da går den som ei kule! Prøver som regel å dra på ganske mye for å få nok turtall til å komme over det "kritiske punktet" men da bare dauer motoren ut og stopper. Noen som har erfaring med dette? Svar og tips blir tatt imot med stooooor takk! :thumbsup:

Forgassere har 3 "dysesystemer". Tomgangsdyse, nåledyse og hoveddyse. Siden den går fint på tomgang, og også når du får den opp på fullt turtall, er det rimelig å tro at det kan være et problem med nåledyse med tilhørende luftkanaler, som regulerer mellomregisteret:

Pilot Jetting - for up to 1/4 throttle position
Needle Jetting - 1/4 > 3/4 throttle position
Main Jetting - 3/4 > full throttle

Jeg ville tatt en grundig rens av forgassere med forgasser-rens på boks, og blåst godt rent dyser / kanaler / deler med trykkluftpistol. Og samtidig tømt bensinfilter på motoren, samt sjekket bensintank for innhold av vann / grums.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...