Jostein Muri Startet 15.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2014 Hey! Har en 25hk Mercury 2 takt 2003 mod. Motoren går fint på tomgang og stopper ikke. Går også fint å sette den i gir men hvis jeg drar på "dauer" bare motoren ut og stopper Er liksom et bestemt turtall der den alltid stopper. Det hender nå og da at jeg klarer å "komme meg over" turtallet der den alltid stopper og da går den som ei kule! Prøver som regel å dra på ganske mye for å få nok turtall til å komme over det "kritiske punktet" men da bare dauer motoren ut og stopper. Noen som har erfaring med dette? Svar og tips blir tatt imot med stooooor takk! Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 15.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2014 Forgassere har 3 "dysesystemer". Tomgangsdyse, nåledyse og hoveddyse. Siden den går fint på tomgang, og også når du får den opp på fullt turtall, er det rimelig å tro at det kan være et problem med nåledyse med tilhørende luftkanaler, som regulerer mellomregisteret:Pilot Jetting - for up to 1/4 throttle positionNeedle Jetting - 1/4 > 3/4 throttle positionMain Jetting - 3/4 > full throttle Jeg ville tatt en grundig rens av forgassere med forgasser-rens på boks, og blåst godt rent dyser / kanaler / deler med trykkluftpistol. Og samtidig tømt bensinfilter på motoren, samt sjekket bensintank for innhold av vann / grums. Sitér dette innlegget Link to post
Jostein Muri Svart 15.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2014 Takk for svar! Skal sies at den går på litt for høyt turtall på tomgang, men det er vel bare en liten justering som skal til:) Skal prøve det med gasser-rens :) Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 15.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2014 Ta forgasser-rens først, så kan du finjustere tomgang og evt blandeskrue når motoren er som den skal (forhåpentligvis). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.