seb123 Startet 15.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2014 Hei :) Er ny på forumet her, men tenkte jeg skulle lage et emne nå som jeg sitter fast i tv-spørsmålet. Har en Raymarine Satellittantenne i båten, og en tilhørende Raymarine 45 STV Satellitt-boks. Med denne skal jeg stille inn riktige satellitter avhengig av hva slags tv-leverandør jeg benytter. Nå har jeg tegnet abonnement med canal digital, som benytter Thor 5 eller Thor 6. Når jeg søker på "boksen" får jeg kun opp hotbird, noen sirius, astra, thor 1 og noen andre satellitter. Må velge 2 forskjellige satellitter, men kan altså ikke finne noen av de jeg behøver. Noen som vet hvordan dette gjøres, evnt hvordan jeg kan stille inn en av "userdefined" valgene til det jeg ønsker? Håper noen har vært borti det samme og kan gi meg en hjelpende hånd :) Sitér dette innlegget Link to post
offpist Svart 15.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2014 Kanskje den trenger en software oppdatering? Thor 1 er samme posisjon som Thor 5 og Thor 6. http://no.wikipedia.org/wiki/Thor_(satellitt) Ser at kontrolleren kan "Tilkobles PC for enkel oppgradering". Så jeg ville startet der. http://www.raymarine.no/view/?id=188 Sitér dette innlegget Link to post
Skippern10 Svart 15.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2014 Kjenner ikke til den boksen men normalt får man ikke opp alle satelittene som har samme posisjon, velg derfor Thor 1. Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 15.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2014 Og hvis du har flere hoder bør du bruke nummer en bare til tracking, og de andre til å "se" på. Trackingen til enkelte Raymarinesystemer sliter når du veksler mellom horisontal og vertikal polarisering. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
seb123 Svart 19.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Hei igjen og takk for mange gode svar! Da skal jeg forsøke en softwareoppdatering og se om det løser problemet! :) Jeg får inn noe signal ved å sette "satellitt 1" og "satellitt 2" til "Thor 1" begge to. Den ene er da "tracking" og den andre ser vi på, om jeg ikke husker feil. Bør man ha "satellitt 1" og "satellitt 2" som to forskjellige satellitter? Regner med at signalet i Oslofjorden burde være såpass bra at ikke NRK og TV2 hakker hvert tiende sekund, så noe er nok gjort galt. Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Jeg har bare 38cm antenne, men har alltid perfekt bilde, selv på HD-kanaler, så det skal være signaler nok i massevis. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.