Jump to content

Satellitt-tv i båt

seb123

Recommended Posts

Hei :)

Er ny på forumet her, men tenkte jeg skulle lage et emne nå som jeg sitter fast i tv-spørsmålet.

Har en Raymarine Satellittantenne i båten, og en tilhørende Raymarine 45 STV Satellitt-boks. Med denne skal jeg stille inn riktige satellitter avhengig av hva slags tv-leverandør jeg benytter. Nå har jeg tegnet abonnement med canal digital, som benytter Thor 5 eller Thor 6. Når jeg søker på "boksen" får jeg kun opp hotbird, noen sirius, astra, thor 1 og noen andre satellitter. Må velge 2 forskjellige satellitter, men kan altså ikke finne noen av de jeg behøver. Noen som vet hvordan dette gjøres, evnt hvordan jeg kan stille inn en av "userdefined" valgene til det jeg ønsker?

Håper noen har vært borti det samme og kan gi meg en hjelpende hånd :)

Hei igjen og takk for mange gode svar!

Da skal jeg forsøke en softwareoppdatering og se om det løser problemet! :)

Jeg får inn noe signal ved å sette "satellitt 1" og "satellitt 2" til "Thor 1" begge to. Den ene er da "tracking" og den andre ser vi på, om jeg ikke husker feil. Bør man ha "satellitt 1" og "satellitt 2" som to forskjellige satellitter?

Regner med at signalet i Oslofjorden burde være såpass bra at ikke NRK og TV2 hakker hvert tiende sekund, så noe er nok gjort galt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...