Tommy66 Startet 15.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2014 (redigert) Oppdaga i dag at blåsa var under vann. Kjettingen satt fast i ankeret. Ut i jolla, og surra den bak. Sønnen min tok ratt og hendler men jeg skulle løfte opp hele fortøyninga. Mye vind og strøm gjorde at tauet på jolla kom i propellen. Motoren gikk på tomgang med fremdrift. Plutselig var det stopp. Ikke noe rykk eller noe, men jeg forsto hva det var. Tauet hadde surra seg rund navet inne ved stammen. Hang ikke på vingene. Jeg tok av tauet og vi fotsatte. Etter ca halvtimen satte vi båten på vogna og dro den i naustet. Når jeg tilter ned motoren kommer det noe grå væske sigende ut av propellnavet. Det lukta bensin og så ut som olje, men kjentes ut som den var dårlig smøreeffekt i dette. Ganske sikker på at det ikke er girhusolje. Den tar jeg på lukta. Er det den halvtimen på tomgang som kan være synderen? Kan det ha skjedd noe når tauet stoppa motoren? Det er en 2004 mod. Mercury 25. Redigert 15.Juni.2014 av Tommy66 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rbuljo Svart 15.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2014 fikk du vibrasjoner etterpå? kan hende du har klart å bøye propell aksel eller skadet simmeringen bak osv.. burde taes av å sjekkes uansett. Sitér dette innlegget Draco 2000 DC. Forrige fornøyelser: -07 Miami 670 VP 5.3GXI, -86 Draco 1800 SunTop, dyypt savnet.. www.dsolutions.no Link to post
Søringen Svart 15.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2014 Vil ikke tro dette har ført til skade. Gjorde det samme i dag under utlegging av kloakkledning ved hytta har fått tau i propell flere ganger før også under hummerfiske etc, men aldri ført til noe skade. Sitér dette innlegget Link to post
Tommy66 Svart 15.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2014 Ingen vibrasjoner. Vært a sjekka nå på "lekasjen". Tror det må være den halvtimen med tomgangskjøring som er synderen. Mye uforbrent bensin i eksosen i tillegg til sot kan jeg tenke meg. Skal følge litt med, men takk for tips. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.