Jump to content

Første tur med vår første båt

Larsen82

Recommended Posts

myqasyza.jpg

Vi bestemte oss for noen uker siden for å kjøpe båt, og landet ganske raskt på Yamarin 64 DC. Det stemte bra med vårt budsjett og behov (dagturer og korte overnattingsturer med mulighet til å sove ombord), og båten får mye skryt i tester og dueller. Jeg er selv oppvokst med båt (Joda 8100, som for noen år siden ble byttet ut med en Nimbus 20 Nova), men dette er min første båt. Hentet på henger i Molde for en liten uke siden, etter en kort men intens jakt på finn - ville gjerne ha 200hk og henger med på kjøpet innenfor budsjettet vårt på 300k.

Nå har vi nettopp lagt helgen bak oss, litt vind, men ellers fine forhold i skjærgården utenfor Tønsberg. Må si jeg er utrolig fornøyd med båten. Sammenliknet med Nova'en som vi har hatt til disposisjon de siste par årene går den utrolig godt i sjøen, og alle ombord syntes det gikk utmerket å overnatte i båten.

Jeg har fulgt med litt her de siste ukene, det virker som et nyttig forum. Jeg har noen spørsmål i forhold til utstyr og finpuss på egen båt som jeg håper å få noen råd og tips om etterhvert, men først altså et kort hallo :)

God sommer!

Velkommen til Baatplassen !

Som Tom Rør sier, her vil du kunne plukke opp mye om båt, vedlikehold, havner og båtliv generelt. Les gjerne gjennom regler for innlegg da det er litt strengt regime på akkurat det og kos deg med forumet som også vil gi deg bekjente du helt sikkert vil møte utpå. Bestill deg gjerne en Vimpel(og støtt BP) så ser vi at du er en BP`r om vi møter deg på "blåmyra" !

Flott båt du har kjøpt deg !

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...