Asbjørn Olsen Startet 16.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 16.Juni.2014 Opplevde i går at jeg skulle starte maskinen i min båt. Har en Ilas ankervinsj, som har fungert bra i alle år jeg har hatt båten, siden 2007. I fjor koblet fjernkontrollen ut og jeg brukte bare brytere for å kjøre vinsj. I går startet vinsjen da jeg skulle starte maskinen. Vinsjen gikk da bare inn/opp. Koblet fra bryterpanel, uten at det hjalp. Vinsjen fortsatte å gå når maskinen startet. Koblet fra strøm på vinsjen, slik at at jeg kunne kjøre båten. Noen som har noen ide? Har fått et tips om at rele til fjernkontroll kan være ødelagt og at det er derfor den ikke virket og at vinsjen starter når spenning settes på?? Alle tips taes imot med takk Asbjørn Olsen 90531191 Sitér dette innlegget Link to post
Turbåt Svart 16.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2014 Hva slags Ilas ankervinsj har du? Hvordan er tilstanden til vinsjmotoren? Finnes irr og rust som kan føre til uønskede krypstrømmer? Sitér dette innlegget Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-) Link to post
Ragnar B Svart 16.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2014 Holder en knapp på releet hvis du har koplet fra alle lederne på bryterpanelet. Sitér dette innlegget Før fantes det trebåter og menn av stål, nå er det treskaller i plastbåter. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.