Jump to content

Antares 680 2014 mod lekker vann rundt vindu

autohelm

Recommended Posts

Hei. Har en 14mod antares 680 som lekker vann rundt frontvindu i sammenføyning til sidevindu nede samt att dekkslet på utsiden er løst nede. Impotøren sier att dette er kjent og har fått beskjed om å fjerne tec 7 pga drenering. Noen flere som er plaget?I tilegg kjøpte jeg matter noe som viste seg å være misslykket. Fremste matten i kabinen er ikke formsydd etter mine øyne da denne er for stor. Impotøren sier att dette er pga forandringer fra bygger. Er lite arti og få matter til 2500 som ikke passer.Noen som har mere ulumskheter om denne båt typen

Redigert av autohelm (see edit history)
  • 2 måneder senere...

Hei. Det jeg fikk vite var att jeg måtte ta bort litt av limet rundt hjørne dekslet helt nede ved frontrute og siderute.Dekslet har en sykdom ved å løsne og eventuelt falle helt bort. Det beste er å ta det på reklamasjon. Nå har det som sakt vært gjort reklamasjons jobb på dette,noe som var mislykket. Hva neste tiltak er er uvist. Pyntelisten rundt bordet i salongen har også løsnet i skjøten. Er ellers fornøyd med båten.Ekstra info: Byttet til 18" stålpropell og enormt mye av støyen/duringen fra område motorbrønn forsvant.Vart en helt annen båt.5800 max turtall. :smiley::thumbsup:

• 1 år senere...

Hei, dette er en gammel tråd, men jeg lurer på om du/dere klarte å fikse problemet med vanninntrengning rundt frontvindu i sammenføyning til sidevindu? Jeg kjøpte en brukt Antares 680 2010-modell der eieren hadde hatt problemer med vann inn fra sidevindu. Han mente han hadde løst det, men problemet er der fremdeles. Har forsøkt å finne ut hvor vannet trenger inn, uten at jeg har klart å tette. Hvis du fjernet limet rundt hjørne dekslet helt nede ved frontrute og siderute, hva erstattet du med? tec 7?

Hei. Jeg leverte båten til forhandler og dem tok av dekkslet på hjørne fremme og tettet bak dette. Det er vist helt normalt på disse båtene.Tror det brukes tec7. Det sorte dekkslet bak hos meg er løsnet i limet og listen er lang på reklamasjon. Noen båter får løs bensin tanke ++.

• 3 uker senere...

Hei, jeg fikk også vann inntrengning i helt ny båt, ikke vært sjøsatt engang. Så vann dryppe fra taklys i forpiggen, fant ikke ut hvor det kom fra. Valgte å legge Tec-7 langs hele front ruten i nedre kant. Har hatt lampen demontert en sesong nå for å sjekke for vann, men det har ikke vært antydning til vann siden.

Autohelm, har du også Suzuki 115 ? Isåfall, hvilken merke propell du kjøpte? Forandring i fart ?

Hei. Er vist en gjenganger på disse båtene. Propellen er stål 3*14*18.Mener det er org suzuki.

Fordelen er betraktelig mindre støy og motoren jobber lett. 

Går med 20 knop på 4900 omdr.

Flow 26 l timen

Er ikke like imponert over forbruket etter siste måling.

Jeg har montert en go del ekstrautstyr og dette merkes.

Har flaps og det ville jeg ikke ha vert foruten :)

Skal ta en mere nøyaktig måling når båten er rengjort.

20 knop på 4900 omdr. var ikke så imponerende, jeg ligger på 21-22 knop ved 4400 med original montert propell.

Har selv planer om montering av flaps, så er interessert i tips for type og montering. Måtte du bytte/bygge om eller fjerne badestigen for å få plass til flapsen? Hvilken type og mål gikk du for?

Jeanneau Merry Fisher 855, 2x Evinrude 150 E tec - Beneteau Antares 6.80, Suzuki DF115 - Askeladden 475 Freestyle, Mercury 50 EFI

Hei. Fikk max 5600 omdr på orginal propell.

6000 på stålpropellen. Farten går ned når man tar ombord utstyr. I testene er vist båten ribbet for alt overflødig vekt. Jeg fikk montert lectrotab 12*12. Skal se om jeg får tatt ett bilde å sende deg ang plasering av disse.

Husker ikke hva max turtall jeg får, men kan sjekke det. Nå er ikke båten min ribbet for utstyr, og rederinnen er jo stort sett alltid med ;-)

Skal prøve å få satt opp nmea2k slik at jeg får motordata på plottern, hadde vært interessant og sammenlignet forbruk på likedan båt.

For min del er jeg mer opptatt av forbruk enn topp fart. Marsjer stort sett på 21-22 knop.

Hadde vært flott med bilder av flapsmonteringen din

Redigert av gt19 (see edit history)

Jeanneau Merry Fisher 855, 2x Evinrude 150 E tec - Beneteau Antares 6.80, Suzuki DF115 - Askeladden 475 Freestyle, Mercury 50 EFI

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...