Bertramsen Startet 17.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2014 Har 290 drev i båten min og fikk for en tid tilbake omsider ordnet meg ny trimpumpe med slanger. Da jeg skulle montere den så fant jeg ingensteds beskrevet hvilken slange som skal hvor, bare at den ene kalles høytrykksalangen og den andre lavtrykk. Jeg bare monterte slik det så ut som det skulle være, og testet om powertrimen fungerte og det gjorde den...i havnen. Da jeg kom utpå å skulle prøve så skjer det ingen ting når jeg prøver å trimme drevet opp. Jeg kan ikke engang ha båten i gir, men hvis jeg har den i fri så løfter drevet seg. Nedover fungerer det greit bare jeg ikke har trimmet drevet "for høyt". Trimmer jeg drevet så høyt at den røde lysdioden begynner å blinke, så er jeg nødt til å holde trykknappen inne for å få trimmet drevet ned igjen(?!). Jeg trodde denne knappen skulle fungere motsatt, at jeg måtte trykke den inn hvis jeg ønsket å trimme ekstra høyt for beach-kjøring. Kan det hende at jeg har montert slangene feil? I og med at jeg bare kan trimme opp når jeg har den i fri, så kan vel kanskje det også tyde på at jeg har montert lavtrykkslangen der det skulle vært høytrykk...? Noen som har noen meninger om dette? Sitér dette innlegget Fjalar.no - Startside med eget gratis annonsetorg Link to post
adeneo Svart 18.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2014 Det høres sånn umiddelbart ut som om det er koblet noe feil i det elektriske, var denne nye trimpumpen en original Volvo pumpe til drevet ditt ? Sitér dette innlegget Link to post
Bj.Terje Svart 18.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2014 Sånn var det på båten jeg kjøpte for noen år siden og. Jeg bare byttet om slangene inn på pumpa så funket alt fint Sitér dette innlegget Link to post
Bertramsen Svart 18.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2014 Tusen takk for svar, begge to! Adeneo, ja det er en original VP pumpe, fra litt nyere drev dog. Hadde VP's koblingskjema da jeg koblet. Det var veldig enkelt så jeg er ganske sikker på at jeg koblet riktig, men jeg skal ha det også i bakhodet når jeg tester. Bj.Terje, du hadde svaret jeg håpet på. Da prøver jeg først å bytte om slangene, siden jeg har på følelsen at det der feilen ligger. Jeg må vel isåfall ha koblet omvendt på bryteren da, siden drevet går den veien bryteren viser at det skal. Takk igjen! Sitér dette innlegget Fjalar.no - Startside med eget gratis annonsetorg Link to post
EV33 Svart 18.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2014 Hadde akkurat de samme symtomene. Var slangene som var byttet om:) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 18.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2014 Da er det jo to andre som har opplevd akkurat samme problemet, så da er det vel bare å bytte om slangene og se om det virker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.