Jump to content

VP 290 powertrim slanger, hvilken skal hvor?

Bertramsen

Recommended Posts

Har 290 drev i båten min og fikk for en tid tilbake omsider ordnet meg ny trimpumpe med slanger. Da jeg skulle montere den så fant jeg ingensteds beskrevet hvilken slange som skal hvor, bare at den ene kalles høytrykksalangen og den andre lavtrykk. Jeg bare monterte slik det så ut som det skulle være, og testet om powertrimen fungerte og det gjorde den...i havnen.

Da jeg kom utpå å skulle prøve så skjer det ingen ting når jeg prøver å trimme drevet opp. Jeg kan ikke engang ha båten i gir, men hvis jeg har den i fri så løfter drevet seg. Nedover fungerer det greit bare jeg ikke har trimmet drevet "for høyt". Trimmer jeg drevet så høyt at den røde lysdioden begynner å blinke, så er jeg nødt til å holde trykknappen inne for å få trimmet drevet ned igjen(?!).

Jeg trodde denne knappen skulle fungere motsatt, at jeg måtte trykke den inn hvis jeg ønsket å trimme ekstra høyt for beach-kjøring. Kan det hende at jeg har montert slangene feil? I og med at jeg bare kan trimme opp når jeg har den i fri, så kan vel kanskje det også tyde på at jeg har montert lavtrykkslangen der det skulle vært høytrykk...? Noen som har noen meninger om dette? :smiley:

Tusen takk for svar, begge to! Adeneo, ja det er en original VP pumpe, fra litt nyere drev dog. Hadde VP's koblingskjema da jeg koblet. Det var veldig enkelt så jeg er ganske sikker på at jeg koblet riktig, men jeg skal ha det også i bakhodet når jeg tester.

Bj.Terje, du hadde svaret jeg håpet på. Da prøver jeg først å bytte om slangene, siden jeg har på følelsen at det der feilen ligger. Jeg må vel isåfall ha koblet omvendt på bryteren da, siden drevet går den veien bryteren viser at det skal. Takk igjen! :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...