Jump to content

Hvor mange sinkanoder må man ha på en påhengsmotor


PerGunnar

Recommended Posts

Har ikke instruksjonsbok, og har heller ikke funnet svaret andre steder.

 

Har en Evinrude 40 hk (1990). I dag er det bare en liten sinkanode som er festet på motorfeste-braketten.

 

Er det nok med denne ene?

 

Har sett at det finnes sinkanoder for å feste andre steder på påhengsmotorer så jeg er litt usikker...

Link to post
Share on other sites

Har ikke motoren din også en liten "rorfinne" av sink, under "plata" på undervannshuset?

<{POST_SNAPBACK}>

"Rorfinnen" er belagt med gummi, så det er nok ingen sinkanode. Men jeg vet det finnes "rorfinner" av sink å få kjøpt. Vurderer å bytte ut denne, men er usikker på om det er nødvendig. Men det er kanskje best å sette på en der også for sikkerhets skyld...

 

Jeg har ikke hatt motoren så lenge i bruk heller, så jeg har ikke noe erfaring med om den ene er nok. Motoren ble tidligere brukt på en gummibåt som ble tatt opp mellom hver gang den ble brukt, mens jeg skal ha den liggende ute fra April - Oktober.

Redigert av PerGunnar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...