Jump to content

Mercruiser 4,2 D-tronic erfaringer

volvo_penta_

Recommended Posts

Jeg har en d-tronic 250 som jeg har hatt i fire år og kjørt ca 600 timer i disse årene. Jeg har aldri hatt Mercruiser før, men må vel si at jeg er meget fornøyd med den så langt. Den er lettstartet, ryker ikke i det hele tatt, tøff lyd. Det som også har overrasket meg flere ganger er at delene er relativt overkommelig priset (unntatt motorzinker) . Har tidligere bare hatt Yanmar som har helt vannvittige delepriser.

Vedrørende elektronikkproblemer, jeg måtte selv bytte dyse nr.1 akkurat når jeg hadde kjøpt båten. Det forstår jeg er et kjent problem, det samme gjelder ECU til innsprøytingen som visstnok over tid kan få vakkel grunnet risting fra motor. Jeg har flyttet min til et annet sted for å forebygge. Hadde ikke nølt med å kjøpt ny båt med en slik motor hvis det hadde vært tema. Båtvenner misunner meg denne motoren, spesielt de med grønne motorer.

Ser ingen grunn for deg til å styre unna.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...