volvo_penta_ Startet 18.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2014 Fra tidlig 2000-tallet. 300 hk. Er ikke mange lovord å hente når man googler denne, spesiellt ikke fra båtplassen. Er dette gjengs for disse motorene, at man bør styre unna? Mye elektronikk problemer? Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 18.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2014 Jeg har hatt en fra 06 kjempemotor når jeg hadde den! Aldri noe problemer i de 3 årene jeg hadde den ! Set var 250hk som jeg sprutet opp til 300hk andre sesongen med bare positive erfaringer Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Tom Rør Svart 18.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2014 Hadde to ganger 250 hk. i fire sesonger til og med i fjor, og hadde ikke noe trøbbel med dem overhodet. Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 18.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2014 Jeg har en d-tronic 250 som jeg har hatt i fire år og kjørt ca 600 timer i disse årene. Jeg har aldri hatt Mercruiser før, men må vel si at jeg er meget fornøyd med den så langt. Den er lettstartet, ryker ikke i det hele tatt, tøff lyd. Det som også har overrasket meg flere ganger er at delene er relativt overkommelig priset (unntatt motorzinker) . Har tidligere bare hatt Yanmar som har helt vannvittige delepriser. Vedrørende elektronikkproblemer, jeg måtte selv bytte dyse nr.1 akkurat når jeg hadde kjøpt båten. Det forstår jeg er et kjent problem, det samme gjelder ECU til innsprøytingen som visstnok over tid kan få vakkel grunnet risting fra motor. Jeg har flyttet min til et annet sted for å forebygge. Hadde ikke nølt med å kjøpt ny båt med en slik motor hvis det hadde vært tema. Båtvenner misunner meg denne motoren, spesielt de med grønne motorer. Ser ingen grunn for deg til å styre unna. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.