Hobby 430 Sport Startet 18.Juni.2014 Link til dette innlegget Startet 18.Juni.2014 Hei, Trenger litt tips med en Johnson 30 hk.. noen ganger vil den bare ikkje starte, ingen gnist, har tatt fra kabelen som gir stopp for å utelukke denne! uten hell.. så pluteslig starter den og kan virke fint i ukevis før den ikkje vil starte igjen.. Motoren hadde noen problemer som kan ligne på disse for ein del år siden også, då startet den heilt fint men stoppet bare, når den kom på det selv.. Kan CDI gi sånne problemer? eller er det sånn at enten så virke CDI eller så er den Defekt?? Håper noen har noen gode svar å gi meg! Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Søringen Svart 19.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2014 Regner med du har el start og fjernkontroll på denne? Du skriver det ikke er gnist, regner da med at du kan kjinne motor på elstart men at den ikke tenner? Dette høres i utgangspunktet ut som en dårlig kontakt / ledningsbrudd en plass. Kan jo også være en "periodisk feil", da er det jo enda verre å finne. Jeg tror jeg ville fulgt f.eks skjemaet under fra plugg og bakover, og sjekket alt av ledninger / kontakter / jordtilkoblinger. Alternativt om feil kan ligge i tenningsbryter. Fant dette tipset på et annet forum: "CDI enheten er en elektronisk innretning som styrer tidspunktet for tennpluggens gnist. Dersom du har en motor med stifteløs tenning (vanlig i dag) og har problemer med å få skikkelig gnist, eller at motoren kutter på et visst turtall eller etter å ha vært kjørt noen meter, KAN det være CDI boksen som må byttes. Har du prøvd alt annet uten å få skikkelig tenning, bytt denne delen!" Modulen har nummererte inn/utganger 1 - Minus/jord til coil 2 - Minus/Jord for modulen 3 - Minus/Jord til giver 4 - + forsyning fra batteri 5 - + Regulert spenning til Giveren 6 - Signal fra giveren Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 22.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2014 Takk, Får prøve litt til, koblet bort kontrollboksen å prøvde å starte den direkte på starteren (tjustarte).. det virket ikkje, men 2 min etterpå så startet den.. Koblet så tilbake kontrollboksen mens motor gikk i håp om at den ville stoppe når eg satte i kontaktene en etter en. men det gjorde den ikkje! Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.